tisdag 18 mars 2014

Blus i blått - inspirerat av Odd Molly

En till blus är klar!


Denna gång blev det en enfärgad blus i blått. Ett svagt rutigt tyg. 

Med detaljer, broderade på maskin. Tokgillar dessa paisleymönster.
Korsstygn och spetsar, lagom "gulligt" och romantiskt.
Även denna är sydd utav material som jag hade liggande hemma. Jag köper tyger ibland, ofta på rea, i tanken på att sy något någon gång och så blir det inte av just då. Så därför finns det ibland tyger hemma. 
Jag är mer nöjd med denna än den jag sydde först, som ni kan se HÄR, då jag tog en storlek mindre på mönstret denna gång. Broderiet på denna är också mer i min smak, och att den är marinblå gillar jag. Den tidigare känns ganska blek på mig.

 Den här kommer jag nog använda flitigt, gissar jag.


Maria 




21 kommentarer:

  1. Duktig du är så fin :) kram Diana

    SvaraRadera
  2. Men vad du kan! Varför köpa dyra OM när man kan själv!
    Du kanske ska designa egna kläder!
    Kram helena

    SvaraRadera
  3. Men guud så snygg!! Jag blir så imponerad av dig, hur kan du sån't?:) Måste vara roligt att ha en så bra symaskin som kan sy så fina sömmar.
    Blir det en i rosa också:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Men shit va snygg den var, va duktig du är. Säljer du sånt som du har sytt eller är det för eget bruk ?
    Ha en bra tisdagkväll.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Men så fin......vad du är duktig. Kram anette

    SvaraRadera
  6. Så fin!! Du är jätteduktig och har öga för det där lilla extra, utan att det blir för mycket.
    Att Du inte syr och säljer, sätter ett eget namn på dina saker, både kuddar och kläder.

    Ha det gott!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  7. Underbart fin! :)
    Är korsstygnen gjorda på maskinen eller för hand?

    SvaraRadera
  8. Men vännen, blusen är såååå snygg o jag blir så imponerad av hur duktig du är, kanske dags att byta bana o börja designa kläder. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Wow, vad duktig du är, ja, jag håller med Tina, du kanske ska byta bana och börja designa kläder. Vad roligt om man kunde sy som du, vårda din gåva du har. Kanske man skulle kunna få se mer du har sytt?
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  10. Helt otroligt fin!! Du är proffs, det är det jag alltid säger. Du är fantastisk.
    Älskar färgerna och detaljerna.

    KRAM!!

    SvaraRadera
  11. Så snygg Maria... Du kan du!! Smart att ta inspiration från dyra märkeskläder. Du får döpa dem till Odd Maria... :)
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  12. Men du... va duktig du är...
    Jag kanske skulle kunna åstadkomma en grytlapp :)
    Lägg ut till försäljning, det kommer gå hur bra som helst.
    Alla detaljer och formen, ser ut precis som en Odd Molly.
    Stoor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  13. Så himla duktig. Den är jättefin! Passar supersnyggt till ett par fina jeans.

    Kram N

    SvaraRadera
  14. Maria, nu har jag läst ikapp lite och blir eld ojch lågor över att se någon sy! Riktiga kreationer dessutom. Du är superduktigt! Jag trodde knappt någon syr numera :) och blir så sugen! Har själv sytt en hel del kläder förr, när jag var ung var det ju det ett bra sätt att få till nåt bra och billigt, men nu är det längesedan. Trots att jag köpt Stoff och Stil kataloger, suckar och trånar men blir inte mer än så... kram Milla

    SvaraRadera
  15. Jag kan bara hålla med dom andra... Så duktig du är! Tror absolut att du skulle kunna starta en liten sy atelje och sälja dina kreationer :)

    Sv: Jag har köpt min i en antik/kuriosa affär men det finns nytillverkade men dom brukar då inte ha den "öglan/handtaget" som min har men är jättefina. Såg att dom hade dom i blomsterbutiken där jag bor så vill du så kan jag ta en bild och skicka till dig och om du gillar den så kan jag köpa den och skicka till dig.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  16. Duktig du är! Är övertygad om, att du kommer att få mycket användning av den!
    Ha en fortsatt mysig dag! Kram Annika

    SvaraRadera
  17. Jättefint med blått!!! Önskar dig en fortsatt fin vecka! Kram Anna

    SvaraRadera
  18. This looks so wonderful! Hälsningar från Finland!

    SvaraRadera
  19. Du är ju såååå
    Duktig, så fin den blev!! Marinblått är min favvofärg!
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  20. Vilken super-snygg blus du har sytt. Du är verkligen jätte-duktig! Ha en fin kväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  21. Herregud så duktig du är! Sälj på bloggen, jag lär vara en av köparna! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...