onsdag 26 mars 2014

Ommöblering i vardagsrummet

Så här blev det i resten av vardagsrummet

I lördags, bara några timmar innan våra gäster anlände, så fick ju Mannen i mitt liv ett ryck. Tillsammans med mellantjejen gjorde han den där ommöbleringen som jag planerat läääänge.

De grå-bruna fåtöljerna fick ju flytta från whiskyhörnan och tog alltså istället rottingfåtöljernas plats. Så klart ;)

Fast soffan flyttades från att ha stått under fönstret, till att dela av rummet. Det var det som var tanken, med ommöbleringen, att "rama in" möblemanget lite mer. Jag var osäker på om det skulle få plats, men det funkade hur bra som helst. 

Från början var tanken att den delen av vardagsrummet skulle vara mer ett "finrum", men det har blivit mer och mer att vi sitter här och ser på TV eller film, jag och Mannen i mitt liv. Och är det någon mer med, som vill titta, så kändes rottingfåtöljerna inte så bekväma till det. 
Nu är det mycket bekvämare att sitta där! Och fåtöljerna kom fram mer där, precis som rottingfåtöljerna gjorde sig bättre i whiskyhörnan. Jag är helnöjd med resultatet, känns mycket mer "varmt" och ombonat att sitta där nu! 

Nu har även mässingslampan i "bygglamp-stil" kommit på plats i fönstret där det var tänkt att den skulle hänga. Så nu väntar bara en annan lampa på att skruvas upp i whiskyhörnan, där den här låg tidigare ;) Ena saken avlöser den andra... Någon som känner igen sig? 

Nej, nu tror jag att jag slår mig ner där i någon av fåtöljerna med min kaffekopp. Kanske hittar vi en film att se på ;)


Maria 

17 kommentarer:

  1. Ja gud vad fint det blev. Tänk att det är så lite som behövs för att det ska ske en stor förändring. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Kul med lite ommöblering och det blev ju super.
    Hos oss är det svårt för vårt v rum är så litet, tyvärr.
    Nej det är inte NY resan vi ska iväg på, den har fått skjutas fram
    för att dottern och sambon kommit på något som de ville först.
    Ska berätta snart.
    kram Helena

    SvaraRadera
  3. Jättemysigt! Så snyggt det blev! Skulle gärna sitta där och titta på film:) Och den fina lampan kikade jag på i helgen:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Det blev ju jättefint! Visst är det roligt att möblera om! Samma möbler på ny plats kan förändra ett helt rum!
    Och jo, jag förstår att varmkorv från macken tydligen är något som fler längtar efter! Syns imorgon!

    SvaraRadera
  5. Ommöblering är ju så kul! Det blir helt "nytt" :-) Kanonfint! Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Blev hur snyggt som helst, som ett nytt rum o kul är det att möblera om. Kanske ett nytt filmtips på g? Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Det blev ju kanon bra! Hur mysigt som hels ju.
    Visst är det kul att möblera om och fixa och trixa. Gör livet lite mer spännande, haha
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Men åh, så mysigt kram Diana

    SvaraRadera
  9. Å vad fint det blev ! Alltid lika skoj att möblera om det är ju bara så skoj .Kram Rita

    SvaraRadera
  10. Blev jättebra, verkligen! Allt blev till det bättre, faktiskt! Flyttar man på en vas, så åker hela rummet runt... *fniss*
    Önskar Dig en toppentorsdag Maria, kram Kate

    SvaraRadera
  11. Hej min vän.
    Det blev verkligen jättefint och bra.
    Förstår att nu njuter av mysiga stunder där tillsammans, du och mannen i ditt liv :)
    Lampan är jättesnygg!
    Jag vill rota runt härhemma också men det blir liksom inget :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  12. Tänk så mycket det gör att sätta soffan mitt i rummet istället för att ha alla möblerna efter väggarna. Det blev jättesnyggt, och stolarna gör sig så bra med mattan +att fönstren framträder bra. Gillar sättet att ha borden på!
    Att ha inspirationsböckerna på ;-)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  13. Så fint du/ni har det /M

    SvaraRadera
  14. Så fint det blev! Kul med lite ommöblering. Kram Stina

    SvaraRadera
  15. Kul att möblera om, det blev fint, hemtrevligt och mysigt.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  16. Mysig hörna blev det!

    Kram Kia

    SvaraRadera
  17. Snyggt det blev! Och vad fint kuddarna i soffan binder ihop färgen från fåtöljerna! Kul att testa nåt nytt.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...