söndag 2 mars 2014

Sunday! Without sun... ;)

En grå söndag lider mot sitt slut


Summerar helgen som mycket trevlig! Fina vännerna från Dalarna besökte oss igår och det är alltid lika trevligt att umgås med dem! Det började med ett gott skratt, när vi upptäcker att vi satt på oss exakt likadana toppar i spetstyg, jag och vännen! ;) =) (Har jag sagt att hon har otroligt bra smak? ;) Fniss...)


Min fina vän hade sett att jag plockat in lite turkos/grön i köket och gissa om jag gillar den fina vasen som de hade med sig med tulpaner i!?  Det andas industristil om den, med den där grå-gröna färgen och siffrorna på. Me like!  Det är ett lock i kork med, så man kan ha den till förvaringsburk också, om man vill :) 

Vi bjöd vännerna på de godaste burgarna i favoritkokboken, vilket blev väldigt uppskattat! "Miami surf´n turf burgare". Med lökrelish och kräftstjärtsmajo, är det de godaste burgare man kan tänka sig! Männen som skulle köra bil senare fick hålla tillgodo med alkoholfritt, medan vi tjejer tog lite rött. 

Fram mot 23-tiden åkte vännerna tillbaka till Bålsta, där de tillfälligt vistades under helgen, och jag och Mannen i mitt liv satte oss i bilen för att köra in till Stockholm för att hämta fem tjejer från Avicii-konserten.

Konserten hade så klart varit kanon! Och för Minstingen hade ju allt gått bra! Förstås! ;) (Tack för ert "pepp" ;) Det var bara lite trassel i trafiken när vi skulle hämta, med avstängda vägar, bilköer och massor av folk, men till sist så lyckades vi få tjejerna att hitta på oss och vi kunde köra hem igen. 

Såg ni vasaloppet på förmiddagen? Jag såg starten bara, från sängen ;) Sedan har jag rensat kylen och storhandlat, tvättat och nu tar jag kväll! ;)  Ha de gott! 


Maria


6 kommentarer:

  1. Ja vilket väder! URK!
    Vi skulle just ut och gå men så kom det både regn och snö och jag vet inte vad...! Blä!!
    Härligt med besök av vännerna och jättefin vas och tulpaner du fick! Har en snarlik som jag köpt på H&M.
    Kram och ha en fin söndagkväll!
    Judita

    SvaraRadera
  2. Jo visst kikade vi lite på vasaloppet, åt frukost framför tv.n, vilket vi aldrig gör på morgonen annars. Men det funkade ju det också.Jag älskar din kyl och frys, nästa gång skall jag köpa svart. Vårt är på upphällning tror vi.
    Ha en skön söndagskväll. Jag skall laga middag innan det blir kväll för min del , åt maken (som är och tränar) och åt yngsta dottern.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  3. Hej heeeej!
    Jamen det låter ju som om ni haft en underbar helg! å vilka fina buketter du...fniss...NI fått.
    Jag tycker det låter som en rättvis fördelning att kilarna kör bil o tjejerna dricker rött..;)
    Skönt att allt gick bra med minstingen.. jag förstår att du var orolig...huaa.. har jag sagt att jag är en hönsmamma? En stoooooor hönsmamma...;)
    Du har det så fint där i köket så jag förstår att du satt där o njöt en hel lång stund.
    Kraaaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  4. Vilken fin vas du fick! Hoppas du får en skön söndagskväll!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin helg ni haft. Skönt att allt gick bra på Avicii:)
    Ditt kök är bara så himla fint.
    Vilken snygg vas med tulpaner som du fått.
    Ha en skön kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! Go söndagskväll!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...