torsdag 27 mars 2014

Att falla för det yttre och nystädat hem :)

Måste ju bara berätta...


Berätta om doftljuset, som grannarna "bakom trädet" hade med sig till oss i lördags. Det var ett alldeles underbart vackert doftljus som andades lyx både på utsidan, doften och dess förpackning. 
Jag doftade och tittade på det på söndagen och undrade i mitt stilla sinne var de hade köpt det? Jag googlade på all text som jag kunde hitta, men fick inte upp en enda bild på detta doftljus! Inte kunde jag väl fråga var de hade köpt det? Varför jag ville veta? Jo, utifall att jag skulle vilja köpa ett nytt när det tar slut, förstås. Bara därför! 
Till slut, när min nyfikenhet hade fått mig att pilla på etiketten i botten, då fann jag svaret. Där stod  det H&M ;) :) Jag blev minst sagt förvånad! Inte för att jag inte tycker H&M  har bra eller fina grejer, men det här kändes inte som deras "stil" på något vis. Nu vet jag i alla fall var jag kan köpa fler ;) Fanns några andra färger också, jättefina! 
Här hemma har vi precis städat klart och njuter nu av ett nystädat hem igen. Vi städar så gott som alltid på torsdagar. Alla som är hemma hjälps åt. Nej, det går inte att slippa undan för vad som helst, det måste vara en bra ursäkt ;) Där emellan så försöker vi hålla en "grundordning", plockar undan på köksbänkar, i badrum m.m,  så det inte blir så tungjobbat på torsdagar.  Dammsuga golven på nerevåningen får vi göra nästan varje dag, då vi har två hundar ;) Jag tycker att det fungerar bra att städa på detta viset. 
Visst har tanken slagit mig både en och annan gång att man kan ta hjälp med städningen, men jag prioriterar inte att lägga runt 4000 Kr i månaden på att få städat en gång i veckan, när vi bor 6 personer här som kan hjälpas åt ;) Städning varannan vecka, som jag förstått att många har, det skulle ändå inte funka för mig. Jag vill ha nystädat varje helg :) Sen är det kanske inte helt fel att barnen lär sig städa heller? ;) 

Har ni någon speciell städ-dag? 

Maria

8 kommentarer:

  1. Nu blev det torsdag här med, nyss färdig..men annars är det nog lördagar som gäller. Fast jag vill ha fint på fredagskvällen. Om jag slutar tidigt på fredagar så städar jag då Kul med doftljus i fin förpackning. Ha det bra! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Försöker få in det där med städning då o då. Två pers o en hund som inte hårar och som torkas tassar o kör m täcke när det är skitväder, gör att det är ganska ok ändå. Värre var när vi hade fem ungar, två hundar, ett antal katter, två sköldpaddor och fjorton dansmöss...plus alla hästar... Då var det stampat jordgolv i hallen.
    Men man vänjer sig. Nu är här väldigt rent om man jämför.
    Kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Vilket fint doftljus! Det måste jag kolla efter. Härligt med nystädat och vad skönt att ha barn som "hjälper till" här får de städa källaren som är deras våning. Här städas det också rejält en gång i veckan men dammsugaren måste användas dagligen med vovvar i huset.
    Fint det blev efter er ommöbleringen, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Så fint ljus och HM har den senaste tiden fått mycket fint i inredningsväg! Vi försöker också städa på torsdagar. Tyvärr har jag jobbat sent på torsdagar så ibland har det blivit onsdag el fredag men till helgen ska det vara fint! Idag däremot blev det städat, jag är ju mammaledig och det är så skönt! Håller med att vi i Sveriga ska vara så glada som får möjligheten att vara hemma så länge med våra små skatter:) (Som också kommer få lära sig hjälpa till med städningen när det är större, det har jag med mig hemifrån och lärde mig mycket:))

    Kram och ha en superfin helg!!
    Fredrika

    SvaraRadera
  5. Jättefint doftljus! Vi städar nog oftast på torsdagar, eller så gör jag det på fredag när jag kommer hem från jobbet, slutar tidigt. Denna veckan har Lykke dragit in så mycket sand, så vi har fått dammsuga varje dag.
    Ha det gott
    Kram Maria



    SvaraRadera
  6. Vi städar på onsdagar och tar lillfredag på torsdagen! Hade städhjälp några år, men som du sa, varannan vecka funkade dåligt. Då var det antingen jätterörigt eller så måste jag ändå städa själv emellan. Och jag städar bättre än städhjälpen! Nu är barnen så stora, de får ta sina rum och hjälpa till att plocka undan och robotdammsugaren går på nedervåningen varje morgon innan vi går upp. Så städningen går rätt bra!
    Fint doftljus, köper man det på nätet?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Härligt med doftljus ! Jag handlar och städar på torsdagar tycker det är så himla skönt att kunna göra vad jag vill på fredagar .Kramar Rita

    SvaraRadera
  8. Gulligt ljus. Vi har haft städhjälp, men några 4000 betalade vi inte. Det var nog hälften efter rut-avdraget. Hur som helst så är dottern får dottern bidra till försörjningen med att städa nu. Och, som du säger, bra att ungarna lär sig.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...