fredag 28 mars 2014

När man plötsligt drabbas av längtan

morse, när jag tog min powerwalk så fylldes jag av längtan. 

När jag gick där i den ännu tidiga morgontimmen, kylig med soluppgång och fågelkvitter, så kommer det en varutransport. En lastbil med grönsaker och frukt som ska levereras till kyrkans skola/förskola/äldreboende. Lastbilens back-varnande signal tillsammans med allt det där andra (Ja, kanske inte fågelkvittret) får mina sinnen att ta mig till New York. 



Tar mig till de tidiga morgnarna då vi gick genom kvarteren med just grönsaksstånd och mängder av blommor, där lastbilarna levererade varor i den tidiga timmen och trafiken redan kommit igång ordentligt. Vi är på väg för att äta frukost på något mysigt ställe.  Alltså... New York... Fick en sådan där längtan som känns i precis hela kroppen. Minnen som är starka och en längtan som griper tag i en... 

Tänk vad lite intryck kan få en att koppla till olika saker!

Maria

14 kommentarer:

  1. Musik är en annan stark faktor, som kan ge tusen känslor och minnen. . .

    Trevlig fredag.

    Kram N

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk vad ljud, lukt, bild m.m. kan kopplas ihop med ställen man varit på eller saker man gjort eller personer. Lite kul!

    Städningen sköter jag på fredagar när jag är ledig. Känns inte så jobbigt, tjejerna får plocka undan i sina rum dagen innan annars åker det i dammsugaren. :) Skulle ha svårt att ha nån annan hemma som städar. Jag har tid och då känns det rätt onödigt att betala för det.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. New York är ett ställe som jag verkligen vill åka till!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad mysigt! New York skulle jag också vilja åka till... Härligt!

    SvaraRadera
  5. Heeej gullefia!
    Va go du är!
    Tack för dina alltid så gulliga kommentarer.
    Gaaaaahhh!! Jag är såååå avis på det där spabadet...viiiiiiiiiiiill haaaaaaaaaaaa..
    Det blev verkligen jätte snyggt i vardagsrummet och det där ljuset...hihi... då måste det ju vara ett sånt som snart kommer hem till mig..;)
    Å New York.... en stor dröm att åka dit!
    Ha en fortsatt kväll nu och hoppas du inte blivit ett russin där i spat..;)
    kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Ibland kan det bara vara en doft som får en att känna så. Ha en fin fortsatt kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Förstår precis din längtan. Har en stor Marina längtan, det är ju "bara" drygt tre månader kvar till vi är där igen:)
    New York hade varit spännande att åka till.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Ja är det något ställe jag drömmer om att åka till så är det NY!=)
    Jag tycker ni har sååå fint hemma och så hemtrevligt! Ommöbleringen blev ju super!

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  9. Ja, NYC är härligt på alla sätt och vis. Även om vi bor bara 4 timmar därifrån så blir det inte så ofta man åker dit.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  10. NY står på to do listan :) kramis Diana

    SvaraRadera
  11. Heja dig som motionerar!! Härlig bild på alla vackra blommor! Jag har aldrig varit i NY men skulle gärna vilja ta en tripp dit. Men jag har en hel del fina minnen som gör sig påminda från andra resmål :)

    Önskar dig en trevlig helg!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  12. Förstår din längtan tillbaka till NY. Har själv aldrig varit där men staden står på att åka till listan.....en dag så. Ha en mysig kväll finadte. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. En stad att längta till, verkligen. Håller med! Tror det är för att den har "it" och det händer alltid något nytt men ändå känns det bekant och man får lätt sina favoritkvarter. Plus att det finns så många härliga människor som bidrar till atmosfären.

    KRAM!

    SvaraRadera
  14. Härligt att få en sån där förnimmelse. Det kan vara så lite som triggar den. Och längtan efter NY är konstant. Denna härliga stad!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...