söndag 30 mars 2014

Sommarlinne i lantlig romantisk stil

Sommartiden börjar idag!


I alla fall om man menar klockans tid. Jag har precis sytt klart ett linne som jag började på för någon vecka sedan. Det blev ett riktigt sommarlinne.


Blommigt med rosor skulle jag tro, och så lite spets på det. Romantiskt och lantligt!

Inga maskinbroderier denna gång. Endast en detalj i avvikande tyg, förutom spetskanten längst ned förstås. Ganska enkel modell, samma mönster som jag sytt de två senaste blusarna i. Fast utan ärm och knäppning fram denna gång. 


Kanske inte det allra snyggaste jag skapat, 
men med mina armygröna sandaletter och en vit kjol till, 
så blir det kanske inte så tokigt? 



Maria

17 kommentarer:

  1. Å vad söt och romantisk Vad duktig du är att sy .Kanonfin .Ha en skön söndag.Kram Rita

    SvaraRadera
  2. Jättefin, vad duktig du är!
    ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är ett jättefint somarlinne. Duktiga du :-) Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Så gulligt, tokgillar kram Diana

    SvaraRadera
  5. Så fint linne, härliga färger :) Vilket underbart väder vi har haft i helgen,
    härligt att ha fått lite färg på kinderna. Snart kan du börja använda det fina linnet :)

    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. hej hej!
    men den var ju supersnygg!
    Du är så himla duktig!
    Inte sydde jag nåt idag inte..:)
    Just som jag var där ute o rev o slet kom jag ju på att det var hög tid att börja väcka pelargonerna och olivträden...så jag var ute hela dagen istället...men snart så!
    Kraaaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  7. Vad fint, så duktig du är
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Kommer bli så fin till sommarens kjol o solkyssta ben, du är så galet duktig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Du kommer bli såååå snygg! vilken underbar helg det har varit! varenda minut har jag njutit, inga måsten bara varit med mina killar...
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Jättefint! Duktiga du.
    Ha en bra start på veckan
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. oj vad duktig du är! Blir superfint till vit kjol i sommar! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Alltså. du ÄR fenomenal. Så fint du gör. Tänk till jeans och solbränd…wow!

    KRAM fina du
    Lotta

    SvaraRadera
  13. Åhh, vad fint linne. Superfint! Nu blir jag så där sy-sugen igen....
    Kan känna New York-känslan fast jag aldrig varit där, men låter helt underbart!
    Här städas också varje torsdag, vill absolut ha helgstädat. Blir väldigt dammigt och indraget av alla som rör sig här i veckorna. Kan inte skylla på så mycket hundhår längre då Sixten Jr flyttat och lilla herr Larsson inte fäller ett enda hårstrå...!
    Något förslag på datum för träff..? April eller maj..
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  14. Så söt! Du är duktig!
    Tänkte på dig i fredags när jag var i Gällstad ( Mekka för billiga märkeskläder) Där fanns ett helt rum m Odd Molly bl à klänningar för 500... Till din klänningssamling...
    Kram elsamarianne

    SvaraRadera
  15. Oj, vad snitsig du är. Kommer bli super med det du beskriver!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  16. Jättefin! Jag är så impad så! Jag kan bara sy upp byxor och färdigsydda gardiner...typ! :-)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Jag som inte ens kan trä en nål är så sjukt imponerad! Jättefin färg!

    Kram jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...