söndag 16 mars 2014

I mina händer - Blus inspirerad av Odd Molly

Äntligen kan jag visa upp något igen i utmaningen "I mina händer"!


Jag har känt lusten för att sy kläder växa sig starkare och starkare de senaste veckorna. Och när jag såg den här blusen, så blev jag inspirerad att sy något liknande.


.Blus:Odd Molly (bild lånad någonstans från nätet)


Jag bläddrade igenom alla mönstertidningar jag har och hittade ett mönster som jag kunde utgå ifrån. En del justeringar här och där så kan det nog bli bra, var min tanke. 


Jag gillar att sy detaljer på plagg, som maskinbroderier, en rosett  och kanske en spets.



Egentligen hade jag velat sy den i ett annat tyg, detta var bara ett test, med material som jag redan hade liggande hemma. Resultatet blev ändå bra tycker jag!

Med lite mintgröna smycken (som också är gjorda av mig) till, så blir det nog sommarfint ;)

Det var så himla kul att sy kläder igen, (har inte gjort det sedan förra sommaren, då det blev ett par klänningar) så jag har redan fler i den här modellen på gång ;) 

Om ni vill se fler bidrag i utmaningen "I mina händer", så tittar ni in HÄR


Maria

18 kommentarer:

  1. Åh vad du kan! Jättesöt blus. Smart att hitta en och sedan försöka göra en liknande. Kommer bli så sommarfräscht till vita byxor/shorts eller kjol. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Gud vad duktig du är människa!!!! Hur fint som helst! Ser ut att vara köpt på fina gatan ju :)

    Många vårkramar från aka

    SvaraRadera
  3. Å vad duktig du är .Hur fint som helst .Kram Rita

    SvaraRadera
  4. Men vad duktig du är!!! Den blev ju jättefin!

    Önskar dig en fin dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Vilken fena du är på att sy! Så snygga detaljer också. Så söt blus.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Haha, ett test! Du är duktig du, som syr en så snygg blus som ett test!
    //Kram

    SvaraRadera
  7. Kul att du är med i utmaningen! Blusen verkar verkligen vara välarbetat med roliga detaljer som korsstygn. Tycker faktiskt den toppar originalet! Imponerad av er som syr kläder. Har aldrig funkat för mig.

    SvaraRadera
  8. Men så söt. Önskar jag hade en maskin som kunde brodera också. nu är det ju bara att sy en massa OM kläder. Det är ju super. jag har inte sytt på många år, men förr sydde jag kläder till mig själv och gärna festkläder.
    Kram helena

    SvaraRadera
  9. Så fin! Duktig du är! Måste tagit lång tid med alla de detaljerna. Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Toppen snyggt, så duktig du är...
    Ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Kanonfin! Verkligen duktig är du!!

    SvaraRadera
  12. Duktig du är! :-)

    Kram N

    SvaraRadera
  13. Superfin med så mycket fina detaljer! Tyvärr har vi ingen tygaffär kvar i vår lilla stad, så de blir aldrig av längre att sy kläder. Men förr sydde jag kavajer, barnkläder, klänningar mm.... Nu blev jag lite nostalgisk när jag sitter och tänker tillbaka!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  14. Snyggt! Och vilka fina detaljer :-)

    SvaraRadera
  15. Men himmel vad duktig du är, så fin!!
    Sy mer vettja och sälj med,)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  16. Oj vad duktig du är! Det där med att sy ligger väldigt långt ifrån mig. Men ibland önskar jag att jag kunde, så man kunde få kläder som inte "alla andra" har. Jättesöt blus!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  17. Så fiiin den blev! Riktigt fina detaljer som lyfter hela plagget! :)

    SvaraRadera
  18. Oj vad duktig du är - imponerad! Jag kan tyvärr inte sy, men smycken gör jag lite då och då (hur kul som helst). Dina var jättefina!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...