söndag 13 oktober 2013

När man köper rottingfåtölj en lördag ;)

Äntligen har jag slagit till, köpt rottingfåtöljen till sovrummet!


Men det var verkligen inte helt smärtfritt, i ordets rätta bemärkelse... Köpte den på det stora blå-gula varuhuset. Tänkte  tanken hemma, att kanske skulle man ha tur och hitta en på fyndavdelningen? ;) Men fyndavdelningen ligger sist i varuhuset, och lite annat skulle jag ha också, så vi gick hela varvet runt, jag och tre fjärdedelar av döttra-skaran.
När vi sen kommer till tag-själv-lagret och hittar stolarna, så börjar problemen... Stolarna står staplade 6-7 stycken på golvet, under de där gigantiska stålhyllorna, ni vet. Eftersom stapeln upptar hela höjden från golv till hyllan ovanför, så drar man ju lätt ut hela stapeln, för att plocka av den översta. Jo, just... Hyllkanten, med etiketter som talar om vad som finns, är liksom i vägen. Ryggstöden på stolarna tar liksom i.
Det är här som jag befarar att ha hamnat på någon tokig video, som roat personalen ;) För TV-övervakning har de väl säkert på sitt tag-själ-lager? Och det är här som det smärtsamma kommer in i bilden. Jag ser ingen annan råd än att krypa in under hyllan, vicka på stol-stapeln för att få den lite lägre och därmed kunna dra ut dem. Och mitt i allt, så slås en av stolarna i min läpp, så det känns som att det ska bli fläskläpp! 
Tur att vi var fyra, för ena dottern fick ju hålla emot så inte allt skulle rasa i golvet, andra dottern fick lyfta av stolen, när vi äntligen fick ut dem. Tredje dottern hoppades nog att ingen skulle se oss ;) Ett gott skratt fick vi i alla fall. 
Fyndavdelningen får vi ju hur som helst inte missa, så det blir en sväng in där också. Och där... där står samma rottingfåtölj som vi precis jobbat oss svettiga för att få fram... Felfri och nedsatt med 35%. Samma med dynan som vi skulle ha till, nästan halva priset. (Tydligen ska jag ha "rusat" fram till stolen påstår döttrarna ;) Vi tar den istället, tycker jag förstås!
Sagt och gjort, medan ena dottern förfärar sig över att vi lagt ner jobbet i onödan, så går jag glatt tillbaka till tag-själv-lagret, nöjd över att ha sparat 124 kr, och ställer tillbaka stolen. Och nej, jag gör inte om samma visa fast bakvänd ordning ;) Stolen får stå framför. Underlättat jobbet för nästa rotting-fåtölj-kund ;) (Och ja, nästa gång kollar jag nog fyndavdelningen först...)
Nu står fåtöljen i sovrummet, intill den "öppna spisen" och jag är så nöjd med förändringen. Det tog tid att komma sig för med att köpa den, och det blev ju inte så enkelt som jag trott, men vad gör det? Ett gott skratt bjöds det på, och läppen klarade sig bra. 

Och vem vet, kanske finns jag med på you-tube, som "Galen kvinna köper rottingfåtölj" ? ;) 


Maria

11 kommentarer:

  1. Hahaha :))
    Ska hålla utkik på youtube :P

    Den blev jättebra där!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt det blev! Ibland får man minsann kämpa för sina saker! Tur att du hade tjejerna med dig, undrar om Maken valt samma lösning som du? ;-)

    SvaraRadera
  3. Ha, ha! Som du kämpade och slet helt i onödan. Helt otroligt att du sedan fann en på fyndavdelningen. Hur stor är sannolikheten för det? :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Hahaha!
    Vem har sagt att det ska vara lätt att handla på Ikea? Det är bara lätt att sätta ihop paketen/grejerna själv.
    Ja ibland undrar man hur man håller på och hur tokigt det kan gå. Men det blev ju väldigt bra efter allt slit och billigt också och då är det ju som bäst.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara le, att handla på IKEA har sin lilla charm! Jag hittade en byrå på fyndavdelningen en gång som var samma som jag hade i ett paket på kundvagnen, men där blev det inget byte för vi hade inte släpkärra med oss.
    Men nog kändes det lite försmädligt att inte göra fyndet!
    Fint blev det med din rottingfåtölj!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  6. Hi ! Hi ! Den filmsnutten vill jag absolut inte missa. Nu blev det ju Happy end i alla fall Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Haha, men fint blev det i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hahahha vilken syn!!
    Förstår att ni skrattade, fint blev de iaf.

    Missa nu inte min finfina utlottning på bloggen
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Hihi, jag kan ser er framför mig:) Så snyggt det blev!! Vilken fin kudde och stråväska.
    Ha en fin start på veckan
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Haha, skulle jag ha velat se, det blev jätte fint i alla fall :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Haha... ja du har ju i alla fall fått jobba hårt för din fåtölj..;)
    Tur att den blev pricken över i:et där! Super fint!
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...