onsdag 30 oktober 2013

"Pumpagubben"

Hallå i mörkret!


Ja, nu är det verkligen mörkt tidigt på kvällarna! Egentligen gillar jag inte den mörkaste årstiden, men det är ju mysigt att få tända ljus överallt. Både inne och ute. Vi har fixat vår pumpa, jag och Minstingen. Nu står han där ute på trappan "pumpagubben", och ler (hån-ler?) åt de som passerar förbi.


Tänk att det är sista oktober i morgon... så fort tiden går! I morgon är det ju "halloween" också. Ett "amerikanskt" påhitt va´? ;). Här firar vi inte halloween, annat än att två av döttrarna ska på halloweenmiddag och halloweenfest. Men här hemma firas inget. Alla helgons dag känns ju förstås mer svenskt. Det brukar ju vara besök hos gravar som är i fokus då. Vi har ju "våra gravar" i Ludvika, så det blir inget "tända ljus" på någon grav heller. Får tända ljus hemma istället :) 

morgon ska jag ladda upp med godis utifall att någon "hemskhet" knackar på ;)


Maria

11 kommentarer:

  1. Hi HI! Du Hann föra.. Min pumpagubbe kommer i morgon. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken fin pumpagubbe du har gjort, vi får se om jag kan hitta någon till i morgon, Karin

    SvaraRadera
  3. Så fin (eller hemsk kanske man ska säga) den där pumpagubben blev! Vad duktiga ni är.
    Har faktiskt aödrig gjort någon men i år kanske det blir av!
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera
  4. Mysigt att tända ljus och mysa nu, men längtar efter lite snö så slipper det vara så mörkt. Ha en din torsdag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. I år har det inte blivit någon pumpagubbe här, får väl skylla på Simone som utsatt oss för tre
    dagar där vi bara haft ström några timmar varje dag! Får se om vi tar fram kniv och stämjärn
    i dag och gör slag i saken!
    Happy Halloween till Er!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  6. Ingen pumpa hemma hos oss har fixats... Kanske får hänga ut lite otäcka masker tå trappen istället bredvid ljuslyktan. Imorgon ordnar vi maskerad och halloweenfest för dagbarnen, med pizza, fruktsallad och popcorn!
    Så fint och inbjudande det ser ut på Er fina porsch, kram Kate

    SvaraRadera
  7. Haha, jag kanske kommer och knackar på...vänta bara till du får se min utstyrsel...kram Diana

    SvaraRadera
  8. Jamen han skräms väl där han står... Vi firar inte heller Halloween, en pumpa har vi, och så har jag lite godis i fall någon dyker upp...
    Ha en fin torsdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Firar inte heller Halloween men har lite godis hemma jag med utifall det knackar på dörren..

    Eva

    SvaraRadera
  10. Happy Halloween! Ha så mysigt :-)

    Kram N

    SvaraRadera
  11. Hej vännen!
    Ja så fort tiden går! Här firas inte heller, gillar inte Halloween. Tycker bara att det är handlarnas marknad. Gillar det förmodligen inte för, att det just infaller med "Alla Helgona".
    Hur som helst, fin pumpagubbe!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...