lördag 26 oktober 2013

När man besöker saluhallen

Go kväll på er!


Här har vi nyligen avnjutit en fantastisk skaldjurbricka, jag, Mannen i mitt liv och Mellantjejen. (passar på att lyxa till det, när halva skaran äter på annat håll ;)

Vi besökte saluhallen i Uppsala idag, jag och Mannen i mitt liv. Egentligen för att köpa en torskrygg till middagen, men det blev alltså en skaldjursbricka som hette duga ;)
Alltså det händer något med mig när jag kliver in på saluhallar. Alla sinnen går på högvarv och jag bara njuter... dofter, det man ser, atmosfären... folk som trängs lite, sitter och fikar, äter, köar, funderar, handlar.... ja, det är en härlig plats. Synd nog så är vi dåliga på att gå in där... Men det får det bli ändring på! När jag och Mannen i mitt liv sålt huset här och köpt våning (okej, lägenhet i alla fall ;) i Uppsala så ska vi handla där ofta, ofta... sitta och ta ett glas vitt vin, äta en lätt lunch och sen handla med oss delikatesser hem till kvällen! ;) 
Men nu har vi ju faktiskt ingen ridning i andra grannkommunen (Sigtuna), på lördagar, så det får bli besök i Uppsalas saluhall lite oftare om lördagarna! Vi köpte förresten lite god ost också, som ska plockas fram senare ;) Men nu tror jag minsann det blir ett glas Kahlua-cooffe (Kommer inte på vad drinken kallas... Mexican coffe?, någon som vet? ;) och "New York blueberry cheesecake" Som Mellantjejen bakat, till "Så mycket bättre" :)
Tack förresten för alla fina komplimanger om min nya hårfärg, i tidigare inlägget! Så kul också att se så många "nya" besökare här! Om ni gillar min blogg, så gå gärna in HÄR och rösta i "Veckans blogg" hos besökstoppen ;) 

Tittar ni också på "Så mycket bättre"?


Maria

9 kommentarer:

  1. Ser väldigt gott ut det där! Skaldjur tröttnar jag aldrig på ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Saluhallar är sååå mysigt att besöka... massor av gott att handla där. Här blev det en kräft-, och räkbomb med en kall öl. Gott det också :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Skaldjur är det bästa i världen... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Så gott det ser ut! Älskar skaldjur.
    Jag gillar också att gå i Saluhallen, den i Gbg då:); och handla godsaker.
    Ha en fin söndag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Åh vad smarrigt. Gillar också skaldjur. Tror jag ska föreslå något liknande för min man till kommande helg.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Men åh, vad gott älskar skaldjur kram Diana

    SvaraRadera
  7. Hej! Såg att du var med i tävlingen om veckans blogg och jag kommer att rösta på dig. Gillar din blogg och ska följa den. Trevligt med någott nytt! Du vet väl (jag har vunnit själv ) att du kan rösta själv och att de som gillar din blogg kan rösta 1/dygn. Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Så gott med skaldjur...!!
    Älskar också saluhallar...varje gång jag är i Göteborg...är det bara ett måste att gå in där!!
    Ha nu en fortsatt mysig söndag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. MUMS! Ska till Stockholm på torsdag o fredag. Har gjort lista på vad som ska hinnas med. Hötorgshallen är då ett absolut måste. Håller med dig; atmosfären är halva grejen! Hoppas att finna några goda ostar och ev lite annat fr delikatessdiskarna. Tar med mig liten minikylväska o kylklamp :). Hur knäpp är man då! Jag håller också med de andra; nya hårfärgen blev super!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...