tisdag 8 oktober 2013

Höstmysig tisdag

Tisdag, tisdag, tisdag...


Jag smakar på ordet och tänker att det kanske inte är så tokigt ändå med tisdagar? ;) Veckan är igång och det är min tidigaste dag på jobbet. Slutar 14:30 och brukar försöka se det som "min eftermiddag". Min stund för "egentid" som man brukar kalla det ;) 

Idag har jag fixat nya blommor på porchen. Astrarna fick nog inte riktigt samma omsorg som sommarblommorna, för de var inte så vackra längre... (Men den enorma murgrönan har jag räddat och plockat in, får se hur den klarar omställningen ;)

Det var dags för ljung, kände jag när vi kom hem från Grekland. Silver-ek är också fint att blanda in. Och lite prydnadspumpor så klart ;) Det känns verkligen som höst nu! Mysigt!!!  Jag älskar hösten, i alla fall september-oktober. November kan vara lite småtrist, men så får man ju börja vinterpynta i mitten/slutet av november så.. ja, det blir mysigt! 

Har ni också satt ljung eller liknande i lådor och krukor?

Maria

Jag vet att ni är flera som vill se vårt TV-rum, efter tapetseringen. Det kommer! Måste fota när det är ljust, bara ;) 

8 kommentarer:

  1. Mysfint i din låda. jag börjar så smått att gilla hösten, fast det satt långt inne i år. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Heeeeeeej!
    Men å vilken fin plantering! Jag har haft ljung ett tag nu men är inte färdig med höstplanteringarna..
    Vilken underbar semester ni verkar ha haft. Bilderna är helt magiska och jag tycker det låter som en dröm med lite turister.
    Vi spelar mycket kort just på semestern... mysigt mysigt..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Fint du har det.. Härligt med hösten, älskar alla färger och blommor.
    Fin kväll till dig, kram

    SvaraRadera
  4. Så fint du gjort på trappan. Jag har kommit halvvägs:) Behöver mera jord.
    I år känns hösten helt okej:)
    Trevlig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Godkväll!,
    Har olika slags ljung utanför. En yvig ljuskrona i zinkkruka på husväggen och en mixad i en zinkhink.

    SvaraRadera
  6. Godkväll!,
    Har olika slags ljung utanför. En yvig ljuskrona i zinkkruka på husväggen och en mixad i en zinkhink.

    SvaraRadera
  7. Jättefint! Nej nån ljung har jag inte "hunnit med". Om jag väntar lite till så kanske det blir dags för granris,,,hihi.
    Har en gammal zinkhink, så jag borde ta mig i kragen och fixa till den (istället för det ogräs som nu växer i den...)
    Annars älskar jag den här tiden (utom spöregnet).
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Visst är hösten ljuvlig! Vackra färger och en underbar luft! Håller med dej om November...då brukar det vara så grått och dimmigt här!
    Men visst är det ljuvligt med dessa årstider som vi har!
    Ha en fortsatt härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...