fredag 18 oktober 2013

Fredagskänslan...?

Fredagskänslan, saknar den något...

Fredagen började med snöstorm, nästintill, men nu skiner solen vackert igen. Ingen snö kvar på gräsmattan. Skönt, inte dags riktigt än va?!! ;)  (Fast jag lääängtar förstås efter att ställa fram mina fina gamla skidor på porchen, det erkänner jag! ;)
Det växlar snabbt nu i väderleken... Likaså i mitt sinne idag...
Idag är en dag, där jag är trött, av för lite sömn, av konsekvenserna av ett telefonsamtal som vänt upp och ner på tillvaron... En händelse som påverkar mer än något annat gjort... På sitt sätt... Ja, jag är kryptisk, jag vet, men det är för att jag är privat... och det vill jag vara när det gäller detta. Personlig är jag ofta, men det finns en gräns för vad som blir privat, och detta är något som passerat gränsen ;) 


Jag har massor av tankar, funderingar, obesvarade frågor inom mig, och jag är ledsen. Men samtidigt är jag så himla glad att jag har just de människorna runt mig, som jag faktiskt har. Jag har gått igenom en del jobbiga händelser i mitt liv redan, och nu har jag åter ställts inför en ny... Men jag har gått stärkt ur de andra händelserna och lärt mig tänka positivt, så jag vet att jag kommer klara även detta. Att vi tillsammans ska klara detta! För det är jag säker på att vi gör! :) 
Säkert kommer det ganska snart inlägg som är mer positivt än just detta, för att blogga är något jag tycker är kul, som jag mår bra av! Det ger mig positiv energi helt enkelt! Men kanske jag inte kommer hinna vara lika aktiv med att lämna hälsningar hos er andra. Jag måste prioritera, och tiden med nära och kära är viktigast. Alltid viktigast, men kanske allra mest viktigast nu. Mest i fokus.

Lite vila och sedan fredagsmys med hämtmat, tror jag bestämt kan vara bästa receptet att få fram fedagskänslan just nu ;)


Maria 


13 kommentarer:

  1. Kraaaam! Du, jag förstår ungefär hur du känner dig. Det där om att vi skulle sitta i ditt SPA och prata om ditt och datt... det skulle vi kanske ta tag i så småningom. Trevlig Fredag på dig vännen. K / Pia

    SvaraRadera
  2. Klart man inte ska vara för privat, det har du alldeles rätt i. Hoppas att det som skakat runt inte är för allvarligt och att du snart känner dig glad igen. Största fredagskramen går till dig!

    SvaraRadera
  3. Åh, hoppas det inte är något för ledsamt som hänt. Helt rätt att inte vara för privat.
    Stor kram till dig vännen
    Tänker på dig

    SvaraRadera
  4. Tråkigt när man får jobbiga besked. Tyvärr omkastas man i livet ibland och det är så jobbigt att vara mitt i det. Men som du säger går man oftast stärkt ur det, fast inte alltid, ibland sätter det sina spår. Hoppas det löser sig för er.
    Kram på er Helena

    SvaraRadera
  5. Go kväll vännen!
    Självklart väljer man själv vad man vill blogga om! Det mest privata blir just privat!
    Jag hoppas att du får en god sömn i natt...och att du kan ladda batterierna i helgen! Jag vet...att när det mesta känns och verkar hopplöst..så kämpar man på...för människan är fantastisk..och griper efter alla strån!! och på något sätt går man stärkt ur det! Sen klart att det beror på vad det är...!
    Önskar dej en bra kväll...och hoppas att allting blir bra till slut! En stor kram från mej!!/Annika

    SvaraRadera
  6. Fint att du vill dela med dig av din känsla. Jag hoppas att du fort får energi och rätsida på det som inte känns bra! Snöstorm lät ju inte som att det hjälpte :) Kram till dig! Malin

    SvaraRadera
  7. Kloka ord om kriser! Du har en bra förmåga; att se ljuset bortom mörkret även när det är tufft. Det är en styrka som kan hjälpa långt. Skickar styrkekram till dig!

    SvaraRadera
  8. Kloka ord finis, hoppas du får en härlig lördag kram Diana

    SvaraRadera
  9. Vad fint och klokt du skriver. Skönt att du har människor omkring dig som finns där när du behöver dem.
    Styrke kramar till dig.
    Bodil

    SvaraRadera
  10. När man får jobbiga besked är man glad o tacksam att man har familj o de bästa vännerna runt omkring sig, för även hur stark man är finns det en gräns för hur mycket man orkar. Jag skickar många styrkekramisar till dig vännen o hoppas du får en mysig helg trots allt med din fantastiska o fina familj. Tina

    SvaraRadera
  11. Söta vännen, jag blir lite orolig i magen när jag läser och jag hoppas det inte är nåt allvarligt.
    Attans att livet inte bara kan få gå på räls utan att det skall jävlas med en då och då! Hoppas att det löser sig för dig.
    Många styrkekramar till dig!
    Judita

    SvaraRadera
  12. Söta du. Alla inlägg behöver inte vara positiva. Allt kan inte vara bra alltid.
    Jag tänker på dig och skickar dig en extra varm kram i höstrusket. Det blir bra ska du se.
    Kramar
    (och med risk för att låta materialistisk: Vilken fantasisk vas. och liljor. Jag älskar liljor)

    SvaraRadera
  13. Skickar en stor varm kram till dig och hoppas att det ledsamma som hänt kommer att te sig lite lättare så småningom.. Livet är oberäkneligt och när allt ställs på ända är det ovärderligt att ha nära och kära omkring sig som stöttar - skönt att du har det! Vi andra finns här i bloggspace och skickar styrketankar och kramar till dig <3
    Madeleine

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...