fredag 11 oktober 2013

Redan fredag och ännu en klänning...

Veckorna går så fort!


Först Måndag, sedan har vi hunnit till fredag fortare än man anar ;) Helg, igen... skönt! Detta ska bli en "hemma-helg". Fyra veckor sedan nu, som vi hade en helt "vanlig" hemma helg. Det ska förhoppningsvis "höst-städas" utomhus denna helg. Så vill jag fortsätta lite i TV-rummet, få i ordning efter tapetseringen, och kanske det blir ett IKEA-besök också? ;)


Ni var ju ett gäng som hoppades att min och Mannen i mitt livs bröllopsdag blev bra... och visst blev den det!!!! Döttrarna hade  dukat så fint med linneduk och levande ljus, när jag kom hem från jobbet.(Underbar tårta hade de bakat också, som stod gömd i kylen, jag fick inte öppna där) Strax därefter kom Mannen i mitt liv hem, med de mest fantastiska liljor som jag sett! Vackert röda och drygt en meter höga! Tyvärr var jag tvungen att ta av dem ca 15 cm, för att överhuvud taget kunna ställa dem i en vas, som ändå kändes för liten... :( 

Liljor är mina favoritblommor... det vet han förstås ;) :) Jag fick ett paket också. Jag är inte mycket för "dyra smycken", (det vet han också ;), så han hade naturligtvis lagt pengarna på något han vet att jag älskar. En klänning!!! Därmed så är jag nu ägare till 60 st klänningar ;)

En tuff sak med inslag av lite romantik i form av volanger ;) Mycket detaljer. Både spännen, dragkedjor och texter...

Knytband i midjan som gav hela familjen ett gott skratt, då när jag skulle prova den, när jag precis hade packat upp den (Han hade köpt minsta strl, och jag såg lite skeptisk ut, så det var bästa att prova på en gång. Blev inte bättre när han berättar att expediten i butik sagt att de var små i strl!!!!). Jag kom först inte i den (Vilket inte förvånade mig, mina farhågor besannades, tyvärr...;), men så var det ju det där med knytbandet. När jag "sitter fast" där i klänningen, armarna stelt rakt upp, ansiktet kikar fram i halsringningen och jag ber om hjälp... då säger en av döttrarna: - Du har ju ett band att knyta upp i midjan
Jag hade tur, lossade på rosetten där fram och gled i klänningen, som "satt som en smäck" ;) Skrattet från oss alla när jag satt fast där i klänningen, ja det bjuder jag på. Sådant som hör livet till ;) (Precis som att jag bjuder er på storyn ;)
Klänningen kan man också hitta HÄR om man inte som jag har en sådan "märkesbutik" i sin stad :) Glöm inte att knyta upp rosetten, om ni ska prova en, bara!!! ;) Det underlättar... :)

Önskar er alla en riktigt fin fredag!


Maria



14 kommentarer:

  1. *Asg*... Vilken syn, förstår skratten!!!! Jag gjorde nåt liknande, fast gravid och inne i en provhytt.... blev ganska skämmigt!! Otroligt vacker och tuff klänning, verkligen! Vilken bra smak Mannen i Ditt liv har!
    Önskar Dig en fantastisk fredag, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Grattis till 20år! Fantastiskt jobbat.
    Vilken snygg klänning och vilken syn det måste varit. Kanske borde kommit med instruktion?
    Trevlig hel Maria!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Hihi, vilken tur att det löste sig med klänningen:). Jättefin present du fått, och jag är så imponerad av alla dina klänningar.
    Så roligt att ni hade en fin bröllopsdag.
    Fin fredag till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Superfin Vilken bra smak han har din man

    SvaraRadera
  5. Fin!

    Vad bra att ni hade det trevligt på er dag. :)

    Önskar dig en trevlig fredag.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Snygg klänning!
    Önskar dig en toppenfin helg!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  7. Ha ha skulle varit roligt att sett på bild hi hi. vad duktig han är då som vet vad du gillar och att det blir så rätt.
    Kram helena

    SvaraRadera
  8. Jösses vilken snygg klänning! WoW,60 st,,, Vi har en sommaröppen butik här "Hannas i Krögen" och dom säljer Desigual till bra priser. Men det är ju ofta bara sommriga, och jag är mer för det där mörka, jag.
    Det är bra att ha en man som vet vad man vill ha. Jag har också en som man kan skicka iväg och som kommer hem med sånt som bara är helt perfekt. Gäller även gardiner...hihi
    Vilken mysig bröllopsdag ni fick!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  9. Woow vad roligt! Ja ibland så kan det hända sånt! Fin klänning riktigt läcker. Kraaam pia

    SvaraRadera
  10. Ååå älskar det märket, har ingen men tycker dom är så fina. När vi var i Palma i fjol hittade jag flera butiker ville verkligen ha med mig nåt hem men blev inget. Vilken lycka för dig. Grattis. Ha en fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  11. Haha... Härlig story med klänningen!! Sånt får man bjuda på ;-) det gillas!
    Superfin klänning! Wooow 60 st! Jag gillar desigual, vissa plagg är iofs lite "to much" med färger och mönster!

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. En underbar klänninghistoria som jag tror många av oss känner igen sig i. Vilken uppmärksam man du har som både vet din smak på klänningar o din storlek, impad......Ha en härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Supersnygg klänning och kul story ;)
    Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  14. Så romantiskt att han gav dig en klänning när du samlar på det också!

    Ha en fin helg Kram jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...