fredag 25 oktober 2013

När man byter hårfärg

Nu har även jag gjort det!


Bytt färg på håret! I flera, flera veckor har den stått i badrummet, förpackningen med toning. Så i onsdags kväll... så var det dags. Efter noga läsning av instruktioner och halvtimmen senare så var mitt koppar-röda hår fortfarande ganska rött, men betydligt mörkare...
Alldeles FÖR mörkt tyckte jag nog... eller så kändes det mest ovant att se sig själv i spegeln, så.... annorlunda ;) Ni förstår ju, när man klipper sig och nästan ingen ser att man gjort det... Då brukar man ju inte göra några drastiska förändringar...
Jag tröstade mig med tanken på att det var toning, och inte färg. Detta går ur på 6-8 veckor lovade förpackningen. ;) 
Vis av erfarenhet från ungdomen så använder jag bara toning. (Fast det är typ 18 år sedan jag tonade håret, om man bortser från att jag gjorde en feg färgförändring för drygt ett år sedan, som knappt syntes.) Använde färg en gång när jag var 18, och tänkte testa på att vara brunett. Glömde bort tiden då det kom ett telefonsamtal emellan och färgen satt i ganska länge... Jag blev ingen brunett... däremot svarthårig... ;) Lite coolt tyckte jag nog ändå att det var, och många komplimanger fick jag faktiskt... 
Men det jag kommer ihåg mest var min söta lilla morfar som späd och skör låg för döden på sjukhus... Hans reaktion då jag besökte honom, "nyfärgad", och han besviket undrade 
-"Men Maria... vad har du gjort med ditt fina hår?!!
På något vis kände jag mig skyldig till att ha gjort något dumt där och då... ;) Färgen försvann i takt med att håret växte ut och efter det blev det bara toningar i röda nyanser för min del. Om det berodde på morfars ord vet jag väl inte... ;)
Så vågade jag då på mig denna betydligt mörkare röda färg och med den stärkande tanken på att den nya färgen snart går ur... så gick jag till jobbet igår morse. Vad jag inte var beredd på, var allas reaktioner på min nya hårfärg... Om ingen ser när jag klipper mig, så var det nog just ingen som missade att jag ändrat hårfärg ;) Så mycket komplimanger jag fick igår, har jag aldrig fått på en och samma dag! Nej, inte på en hel vecka... eller ens en hel månad? ;) 
Och det kan jag säga, att nu har jag också vant mig... och kan tycka att det blev rätt snyggt... även om jag föredrar min vanliga naturliga hårfärg ;)


Ha en fin fredag allihop! Idag ska jag överraska mina kolleger på annat sätt! ;) :) 




Maria



24 kommentarer:

  1. Men gud så snyggt det blev! Hela du framhävdes mer. Både ögon och ögonbryn kommer till sin rätt. Helt rätt färg till dig.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Suuuupersnyggt!!! Du klär verkligen i färgen, wow vad fin du är! Bra färgval tycker jag!

    Jag ändrar hårfärg flera gånger om året så min omgivning är rätt vana vid det, haha :) Jag har en kollega som också byter färg hela tiden och det är sååå kul att se när hon gjort något nytt :)

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Instämmer med de två övriga damern! Supersnyggt blev det. Jättefint med mörkare färg som framhäver dina blå ögon. Tycker du ska vara jättenöjd. Visst kan förstå att det tar några dagar att vänja sig, för dig. Men det är jättefin.

    Trevlig helg!
    KRam anette

    SvaraRadera
  4. Så fin du är! Passar kanon i den färgen! Mysigt med lite mörkare hår nu på hösten.
    Fin fredag till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Supersnygg blev du! Jag t o m stod och tänkte hemma igår kväll att jag måste säga det till dig igen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. åh vad fin bild på dig! Jättebra passar du i denna färgen tycker jag. Kan förstå att orden från morfar sitter kvar men denna färg var väldigt klädsam på dig som sagt. Kram Nilla

    SvaraRadera
  7. Snyggt!

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Jättesnyggt!!!! Du passar ju i rödtonen så det här "förstärkte Dig", skitsnyggt!!!
    Jag färgar håret med jämna mellanrum, jag gillar ombyte och har jag gjort en förändring så vill jag att det ska synas;)
    Mitt hår blev grått alldeles för tidigt, började när jag var 18-20år, trauma för en vuxen tonåring... men åren gick och jag brydde mig inte... ända tills den dagen min "gamle"chef kom hem till oss på besök och sa "men, har du blivit gråhårig, nu ser du mycket äldre ut" haha, det räckte...och så började jag färga håret, alltifrån ljusare brunt till svart. Min från början, riktiga hårfärg är mörkbrunt. Första gången köpte jag blåsvart och färgade endast luggen på prov så där...oj, den lyste verkligen blå!! Jag tog på mig en scarf om håret, åkte till affären och köpte aningen brunare nyans och sen har det fortsatt. I dagsläget är jag lite melerad (usch och fy) en färgning står på tur ikväll.
    Nu har jag verkligen lämnat ut mig...:))

    Trevlig helg till Dig!!
    kram lisa

    ...och Du är verkligen jättesnygg!!

    SvaraRadera
  9. Jamen du!! Så himla fin du blev! Helt rätt! Det blev ett ännu finare "djup" i ditt redan vackra ansikte!
    KRAM och ha en härlig fredag!
    Judita

    SvaraRadera
  10. Det blev verkligen snyggt!! Kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  11. Jättefin bild på dej..och håret blev så bra!!!
    Jag har alltid haft långt hår...(ner till rumpan) för ca 10 år sedan klippte jag av det, till en jättekort frisyr. Då när jag kom till jobbet kände inte ens mitt ex...igen mej först...fniss.
    Efter det...har håret aldrig blivit långt igen..och jag trivs så bra i det korta!!
    Ha en bra dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  12. Wow! Jag tycker att det blev fantastiskt fint!!! Det känns väl alltid lite ovant när man får en ny färg!!!
    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  13. De blev ju jättesnyggt! Inte alls för mörkt! Söt är du också ;) Du ser sådär genomsnäll ut.
    Ha en mysig fredag!
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Kanonfint, passar dig jättebra.
    Lotta

    SvaraRadera
  15. Blev ju jätte fint ju, jag är en människa som gärna färgar håret och provar alla möjliga färger så jag har varit blond, röd, brun och svart jag tycker bara det är kul med lite variation.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  16. Wow! Vad bra du passade i den färgen. Snyggt!

    Trevlig fredag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  17. Supersnygg är du i den färgen, förstår att du fick många komplimanger om ditt fina hår. Ha en mysig fredag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  18. Du ser jättefin ut i den färgen också. Gillar alla dina fina höstblommor i inlägget innan, så fint. Ha en superfin hösthelg Karin

    SvaraRadera
  19. Ser ju jättefint ut! Men visst är det lite läskigt ibland och byta färg, men roligt på samma gång ;) Modigt av dig!
    Ha en riktigt fin helg!
    kram kram Malin

    SvaraRadera
  20. Åhhh vilken trevlig blogg du har, kunde inte sluta bläddra! Vi håller på att fixa hemma, bla i vardagsrummet och du gav mig massa inspiration. Jag kommer absolut kika in hos dig igen/Andrea

    SvaraRadera
  21. Blev jätte fint, tuppen upp helt klart :)
    Trevlig kväll. Kram Pia

    SvaraRadera
  22. Det är inte konstigt att du fick massor av komplimanger.. Det blev jättefint och du jättefint hår dessutom!

    Önskar dig en fortsatt skön helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  23. Fin bild på dig och ditt nytonade hår:) Du passar väldigt bra i färgen...men jag gillar även det kopparröda;)Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...