torsdag 24 oktober 2013

Höst, halloween...

Oktober går mot sitt slut...

Många av löven har trillat av på träden. På vissa hänger bara några enstaka stackars gul-bruna löv kvar. Medan vissa har ganska mycket löv kvar också.  Jag älskar hösten med dess vackra färger. Snart är det "tomt" ute i naturen. Men jag kan ändå tycka att det är vackert med de kala grå-bruna grenarna som övervintrar också.
Vi är på väg mot en ny årstid. Vintern är snart här, även om det idag faktiskt är 12 grader varmt på morgonen! Konstigt väder...  På något sätt känns det som att halloween, eller all helgona helgen är finalen på hösten. Sen blir det mer senhöst, eller vinter... 

På vår porch ligger små prydnadspumpor och lyser upp med lite färg.  Säkert kommer vi också att fixa en stor läskig pumpa som ska stå på trappen. Inte för att vi firar halloween med pompa och ståt direkt (eller rättare sagt, vi firar inte alls, faktiskt ;), men den lyser upp tillvaron i mörkret lite ;) Och vårt hus i lite amerikansk New England-stil inbjuder ju liksom till det... ;)  


Firar ni halloween? 


Maria

11 kommentarer:

  1. Vad fint du ar gjort där ute på er porch. Vi brukar fira lite grann men nu när barnen är stora så blir det inte riktigt samma sak, lite extra festligt kan man ju alltid fixa till. En pumpa brukar lysa här också. Ses ! Kraam Pia

    SvaraRadera
  2. Vad höst fint du har gjort! Hit har det inte kommit nån pumpa i år... Och halloween firar vi inte, för mig är det en helg då man ska gå till gravarna istället. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Vi firar inte Halloween men E ska på halloweendisco i skolan. Det är väl ungefär så vårt firande ser ut. :)
    Sen känns det som att ingen vet riktigt vilken dag det firas. Ofta så verkar halloween och vår Alla helgonas dag blandas ihop.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Åhh, vad fint ni har det kram Diana

    SvaraRadera
  5. Nä vi firar inte Halloween, jag har några prydnads pumpor mest för att det är fint men inget annat. Tänk att oktober snart också är slut.....jag hinner inte med. Puhu......Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Firar inte...och gillar det inte. Annars gillar jag alla möjliga högtider...och att man kan fira vad som helst...men inte Halloween...
    Fina bilder!! Håller med om att man behöver lite färg...fast vi har många löv kvar.
    Ha en fortsatt härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Så fint du dekorerat i din porch. Vi firar inte halloween. Jag gillar hösten tills nu. November tycker jag man kunde ta bort ur almanackan och hoppa till första advent.
    kram Helena

    SvaraRadera
  8. Så mysigt o höstfint du har gjort på din porch. Nope firar inte alls hallowen, men runt allhellgona tänder jag ljus o tänker extra mycket på nära o kära som inte finns med oss längre. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Nej vi firar inte heller Halloween, men en läskig pumpa gör vi nog och barnen vill förstås klä ut sig lite. Så höstfint du har gjort på er porch. Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Nej det gör vi inte nu när barnen är så stora. Vi skall nog åka en sista gång till landet nästa helg och vintra där:) Fint du gjort runt huset. jag måste ta tag i utsidan här hemma också får bli till veckan när livet lugnat sig lite .
    Hoppas du får en fin helg.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  11. Å, er porch!!! LOVE!

    Ja, vi firar lite grann men framförallt njuter man så lätt av New Englandkänslan och vackra färger, pumpor, smaker och dofter. Många går all in så det räcker att ta en promis runt kvarteret så är det något kul pynt att titta på. Hos oss är det mest pumpor och lite godis ;)

    Vilkan härliga bilder från er resa!!! Jag tycker så mycket om Grekland. Härligt att komma dit nu och få värme och sol.

    Ha en skön helg!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...