torsdag 17 oktober 2013

Fondväggen i TV-rummet!

Äntligen! Här kommer bilderna!


Bilderna från Tv-rummet, resultatet när fondväggen kom på plats... Alltså... jag tokgillar den nya väggen! Några undrade om vi tapetserade om redan??? Nej, det har vi absolut inte gjort, utan hela rummet var vitmålat innan! :) Nu har vi satt tapet på en vägg. Den vägg som gränsar till vårt sovrum.
Från början, (i juni 2012 när soffa, bord, hylla kommit på plats) såg det ut så här...

Vita väggar, och möbler och inredning i vitt och brunt. Snyggt, men jag ville ha det lite "mysigare"... Mina tankar gick åt "boheme-chic-hållet". Rosa, grått,blått,brunt... Våga lite färg, men i dova toner!
Ett år senare, juli i år, såg det ut så här...

Ny matta på golvet, och lite mer färg... Funderade i det HÄR inlägget på en fondvägg... En grå-blå sak, med paisleymönster! Tog Mannen i mitt liv med mig in i färgaffären en dag i slutet av semestern för att visa honom den. Vi gillade den båda, men så hittade Mannen i mitt liv en annan tapet, som vi fastande för. Resultatet har ni ju precis sett ;)


Nu börjar det likna det jag eftersträvar! En till hylla införskaffades också. Gillar låååånga hyllor, med plats för mycket "piff" ;) Vilken skillnad det kan bli med två rullar tapet! Rummet är ju en del av hallen på övervåningen, så det blev mer inramat som ett rum, nu. 

Färgen är mörkt lila, åt det lite bruna hållet. Och så detta "paisley-mönster".... Love it!

Gillar ni paisley-mönstrat? 


Maria

19 kommentarer:

  1. Jättesnygg fondtapet! Och paisley-mönstret är super, överallt. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Oh, sååå fint det blev och paisley är favoritmönstret! :)

    SvaraRadera
  3. Vilken skillnad, verkligen! Blev så varmt och ombonat och ger en hemtrevlig känsla! Bra jobb av svärmor och bra val av Er!!
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Ja det blev väldig skillnad så fint med den mattan där. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Blev jätte bra! Jag ska sätta lite färg i köket inom den närmaste tiden....när mannen är borta dansar frun på bordet. : )
    Coolt med sköldpaddorna.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Det blev mycket mer ombonat när man jämför före och efter, tänk vad lite färg och paisley kan göra!
    Kram helena

    SvaraRadera
  7. Gör-snyggt! Paisley går alltid hem. Och den där färgen är ju extra snygg.
    Har samma soffa som dig, fast den mörkgrå varianten... för dagen iklädd rosa överkast så hunden kan soffhänga hela dagen lång om så önskas. Den är så himla skön...
    Idag är det grått o regnigt, en perfekt dag för tända ljus, stora tekoppar och genombläddring av gamla inredningstidningar.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Kanon!! jättesnyggt!!! Jag gillar paisley, det håller liksom alltid, man tröttnar inte. Gillar det både i tyg och som här tapet. Det blev en otroligt stor förändring, positiv!! Skönt också när man inte behöver vända upp och ner på allting för att förändra.
    Idag har vi riktigt tråkväder, grått och duggregn, men det kan ju blir en bra dag ändå!?

    kram lisa

    SvaraRadera
  9. Tokgillar paisley! Och jag ser och förstår att ni föll pladask för den där fina tapeten som ju tycks passa utmärkt till allt det lila/gråa. Jättefint!
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag lämnar en kommentar hos dig för att fråga om du skulle vilja göra mig en liten tjänst som skulle betyda såå mycket för mig!! Jag heter Sanna och är 20 år och bor i en liten stad utanför Stockholm, jag brinner för mode och skönhet (vilket du kan se i min blogg haha) jag deltar nu i Schwarzkopf tävling på facebook där man kan vinna en tävling om Sveriges snyggaste hår! Jag skulle vara evigt tacksam om du ville rösta på mig och kanske även lämna en kort motivering om du gillar mitt hår! Kram!
    https://hairicons2013.com/sv/entry/87/


    / WWW.FASHIONJOINT.SE

    SvaraRadera
  11. Jätte fint jag gillar färgerna i rummet. Jag vill också göra om lite här hemma men det får nog vänta ett tag.
    Ha en bra dag, här är det riktigt grått och regnigt ute, men det gör inte så mycket för jag har ändå ont i skallen så jag kommer vara inne mest ändå
    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. Vad fint det blev... förstår att ni är kanon nöjda!
    Det är inte dumt att kunna göra en så står förändring med endast 2 tapetrullar... bra jobbat!

    Här har den första snön kommit, bbrrr!

    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Vilken skillnad! Fint!

    Kram N

    SvaraRadera
  14. Wow så snyggt det blev!! Det blev verkligen mer ombonat och mysigare...
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  15. Ja jag tycker det är jätte fint med mönstret! Blev verkligen jätte fint Maria med den tapeten och visst gör det så mycket med lite färg på väggarna ibland.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  16. Supersnyggt :) Det blev ett helt annat rum med tapeten uppe!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Wow vad snyggt det blev, rummet fick en varmare känsla o paisleymönster är såååå snyggt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  18. Men, åh vad mysigt det blev :) kram Diana

    SvaraRadera
  19. Så fint det blev och vilken skillnad mot tidigare. Ha en fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...