lördag 12 oktober 2013

23 år av kärlek...

Jaha... så var det dags igen... 


Dags för ännu en dags firande i oktober månad. Idag firar vi att vi varit tillsammans i 23 år, jag och Mannen i mitt liv. Eller idag är det i alla fall 23 år sedan vi träffades. Om vi blev tillsammans just den dagen, vet jag väl egentligen inte..? ;) (eller jo, det blev vi nog? eller åtminstone dagen efter? ;)
Det var i alla fall en fredag kväll som vi stötte på varandra (stötte eller STÖTTE på? ;) Avgörande skillnad, och det var kanske en kombo?;) på ortens "innepub". Jag skulle nog nästan vilja säga att det kanske var kärlek vid första ögonkastet? (Kanske Mannen i mitt liv har en annan version att berätta?;
Något åt det hållet i alla fall... annars flyttar man väl praktiskt taget inte ihop efter en vecka - 10 dagar? För det var faktiskt vad vi gjorde! Ni vet ju att vi förlovade oss på nyåret, samma år, så det gick undan i svängarna. Själv tyckte jag nog att det var på tiden att jag stadgade mig, 19 år gammal, som jag var!;) (Herreguuud, de äldsta döttrarna är ju äldre idag, än vad jag var då... och de är ju så... UNGA!
Alla dessa år som gått... mycket har vi gått igenom, både glädje och sorg. Mannen i mitt liv har alltid funnits vid min sida, delat skratten och stora stunder med mig, tröstat, lyssnat och förstått eller i alla fall försökt förstå.
Kanske det inte alltid varit en dans på rosor (undrar just hur många förhållanden som är det? Ärligt...?) när man så ung skaffar stor familj, hus och allt det där. Men vi har alltid båda två velat leva ihop och strävat åt samma håll. Annars hade vi ju knappast ryckt upp hela familjen och flyttat iväg 20 mil, från barnens mor-och farföräldrar, med den hjälp och trygghet det medför, för att få vara mer tillsammans, efter att Mannen i mitt liv jobbat "borta", veckopendlat, i ca 5 år. 
Med åren så har det blivit så att vi blivit varandras bästa vänner... Vi trivs tillsammans, har roligt ihop, delar våra tankar med varandra... 


Leve kärleken!


Maria

12 kommentarer:

  1. Stort grattis till er, vilken underbar berättelse som på många sätt och vis låter lite lik vår. Vi flyttade också ihop väldigt snabbt efter att ha träffats och firar snart 11-årig bröllopsdag och 12 år tillsammans. Herregud vad åren går ;)
    Hoppas ni får en riktigt fin och mysig dag tillsammans och får chans att fira ordentligt. Kram.

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt att höra sådana här lyckliga berättelser, om sann kärlek och att allt inte är så rosa skimrande fast bra ändå. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så härligt! Hoppas ni får många lyckliga år till!

    SvaraRadera
  4. åå va fint du skriver.. jag blir alldeles tårögd.
    Jag o min M träffades ett par månader innan jag skulle fylla 17 så jag vet precis hur ni känner..)
    Länge leve kärleken och visst är det underbart att man fortfarande kan vara förälskad i sin ungdomskärlek!
    Ha en fin lördag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Låter underbart det där. Jag hoppas att jag också får ha det så med den mannen jag har nu, men det finns inga garantier i livet, så det är inget att ens grubbla över, man får ta dag för dag och planera framåt helt enkelt.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Så underbart och härligt ! Hoppas att ni får många lyckliga år till ! Störst av allting är kärleken .Kram Rita

    SvaraRadera
  7. Så härligt du beskriver ert förhållande Maria. Det syns I texten att ni har stor respekt för varandra likväl som kärlek. Och som du säger det krävs hårt arbete att tillsammanshålla lågan brinnande. Men 19 är väldigt ungt! Då visste jag inte alls vad jag ville men vi mognar alla olika.
    Ram och grattis till er båda.
    Anette

    SvaraRadera
  8. Stort grattis till er och ja, störst av allt är kärleken! :♥

    SvaraRadera
  9. Så härligt med allt firande av kärleken i oktober! Ha en fortsatt underbar helg!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Stort grattis till er!! :))
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Grattis! Det är inte alltid dåligt när det går undan. Blev tillsammans m min gubbe i månadsskiftet jan-feb, förlovade oss 20 juni, köpte gård o flyttade ihop där 6 juli. Samma år! Pga av detta sa jag även upp mig från ett fast jobb och flyttade till en annan stad 8 mil bort, utan att ha ett nytt arbete på gång. Då var vi 21 år. Hej o hå...vet inte om jag idag skulle rekommendera detta för något av mina egna barn precis!!! Men 27 år senare är vi kvar på samma ställe, tillsammans. Hoppas att ni har en fin helg!

    SvaraRadera
  12. Ohhh, så vackra liljor maken kom hem med!! Kärleken växer med åren! Grattis igen till Er!! Kram Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...