onsdag 16 oktober 2013

Jättesköldpaddorna i Argostoli, Kefalonia

Jag har ju lovat er fler Greklandbilder...



Vi hade hyrt bil några dagar på vår semester på den grekiska ön Kefalonia. Vår reseledare rekommenderade ett besök i öns huvudstad, Argostoli ca 45 min från stället där vi bodde, för att se jättesköldpaddorna i hamnen.

Det ville vi ju inte missa. Speciellt inte Minstingen, som är väldigt djurintresserad :) Vi åkte in en förmiddag och strosade lite i hamnen.

Njöt av sol, värme, ledighet... och beundrade båtar...
Vi trodde nog att det var fiskebåtar, modell stor, eller kanske flera fiskebåtar i alla fall... som skulle anlända till hamnen.

Men det var kring denna båten som de dök upp, sköldpaddorna! 
Plötsligt var de bara där, för att mumsa i sig av fisken som fiskaren slängde i. 

Otroligt häftigt, måste jag säga!!!

De simmade runt där, kring båten. Två stycken såg vi. 
En upplevelse! Verkligen! 
Det är så mysigt att promenera vid vattnet. Var man än är... Vatten är så rogivande. (Samtidigt som det är lite läskigt! Håller mig helst på land...) Och alla härliga detaljer man kan fota i en hamn ;) 

Ja, det blev en minnesvärd förmiddag! Fler bilder kommer, från andra utflykter ;)


Maria

14 kommentarer:

  1. Åh vilka härliga bilder...
    Häftigt med jättesköldpaddor. Visste inte att de fanns där... Bra foton också, och kul att du delar med dig så att vi också får se!
    Ha en riktigt bra onsdag!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  2. Vilka magiska djur! Häftigt att få se dem så där "live". Underbara bilder du tagit!
    Kram o ha en härlig dag!
    Judita

    SvaraRadera
  3. Jag gillar sköldpaddor! det måste varit en häftig känsla att se dem live.. Härliga semesterbilder!!
    Tack, för att Du delar med dig:)

    kram lisa

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder och sköldpaddor är riktigt häftiga djur.
    kram Helena

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken lycka och upplevelse att få se dom, jättesköldpaddorna!! Underbara bilder du fotat!!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  6. Åh vilka fina bilder. Jag vill också se jättesköldpaddor in real Life. Lyllos dig! Härliga marina bilder som gillas sååå mycket av mig. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Åååå så vackra bilder, härliga minnen att ta fram i vintermörkret .
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  8. Åh vad härligt! Jag är så sugen på en resa nu! Härliga bilder, kram Victoria

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bilder! Så häftigt att se jättesköldpaddor! En fin upplevelse:)
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder från er semester! Jag är så sugen på att åka till värmen nu!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  11. Men åååå..
    det där behövde jag nu!! TACK!! Tack för att du delar med dig. det ser heeeelt underbart ut!
    Jag är så stressad just nu så jag knappt kan tänka på vår resa... jag är lixom redan hemma igen i tankarna..
    Nu insåg jag att det är ju sådär vi ska ha det nu i två veckor.. vi kasnke inte ser just sköldpaddor... men den mysiga miljön.. bara själva grejjen med att vara borta.
    Vad fin dottern är på bilden. Liten modell!!??
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  12. Åååååååhhhhhhhh, så fina! Vad kul att få se, vilken upplevelse och vilka fantastiska bilder du har tagit.
    Greklands alla öar är ju så fantastiska.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  13. Vad härligt, vilken mysig utflykt kram Diana

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig överraskning ni fick. Jättesköldpaddor är ju så fina. Har sett många märkliga djur i mitt liv men en jättesköldpadda bara på zoo aldrig i det vilda.
    Jo då visst har jag kossor på ena sidan som grannar. Vår tomts ena långsida vätter mot en kohage. Det är därför som vi haft problem med vatten och översvämning tidigare för allt rinner av hans mark in till oss. Han som äger bor i Darwin (400 mil härifrån) och hyr ut marken till kossornas ägare. Tanken var att man skulle få honom att sälja sin mark så att vårt bostadsområde kunde byggas ut. Men han vill inte sälja, pukt slut. Men just nu är vi ganska nöjda med att bara ha kossor där för det ger oss en fin utsikt över naturen och hagen annars skulle vi bara se hus på andra sidan. Vi gillar våra kossor!
    Kram Anette
    PS Kul att se fotöljen från sin rätta plats. Så himla snyggt du har hemma.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...