söndag 20 oktober 2013

Helgen

Helgen som snart har gått...


...har inneburit mycket "tillsammans" 

Tack för er omtanke om mig och familjen. Det värmer! Jag kommer ta mig igenom detta jobbiga tillsammans med de jag har omkring mig. Kommer gå ur det, en erfarenhet rikare, stärkt av att ha klarat det. Visst kommer det lämna spår efter sig, helt klart!  Men det kommer bli bra!


Mannen i mitt liv kom hem i fredags kväll med bedårande vackra långa rosor! (Än en gång inser jag att jag måste införskaffa fler höga vaser! Tvungen att knipsa en decimeter igen!!!! ;) Han är bra på det där, att veta när jag behöver muntras upp. Sen åt vi sushi tillsammans hela familjen. Lite fredagsmysigt blev det trots allt. 


Brasan har värmt gott hela helgen. Å vad jag gillar! Lördagskvällen blev en riktigt trevlig kväll, med matlagning tillsammans. Mestadels av ett par av döttraskaran, faktiskt. Så mysigt att se dem jobba tillsammans! Mitt hjärta fylls av kärlek lite extra. 
Bäst som vi satt där och njöt av ett glas gott vin, kollade jag min mobil och upptäckte att det var ca 50 händelser på instagram. Under loppet av en timme! Såg något om ett "Grattis". När jag kollade upp detta så såg jag att jag hade vunnit en tävling, #Mittsanseligerom, hos "Vakrehjemoginterior" på instagram.
Det man kunde vinna var den fina norska boken "Sanselige rom",
som ni kan läsa lite mer om HÄR. Tydligen får jag den signerad också! =)  (Ni kan också ta chansen att vinna ett ex av den, om ni klickar er till en av tävlingarna som finns länkad här på min sida ;)
Jag blev så otroligt glad! Ville verkligen jättegärna ha den boken, och nu behöver jag inte köpa den själv ;) Roligt också att detta medförde att fler och fler hittat till mig på instagram ;) (Ni hittar mig som wiker71) Bilden som hjälpte mig vinna var denna: 


Idag, söndag, har jag varit ute med dottern i trädgården en stund. Hon och lille Ferry har tränat agility. Jag har fotat dem.  En glädje att se dem tillsammans i detta samspel. 


Passade på att fota lite frostiga löv också ;)
Resten av söndagen fortsätter i samma takt ;) I kväll blir det nog film-mys i soffan. Någon som har något filmtips?  Solsidan, drar ju igång i kväll, men jag tror vi spar det till en annan kväll i veckan. Med dagens teknik är det ju inga problem att välja när man vill se något på TV ;)

Hoppas ni alla har en fin helg!


Maria




16 kommentarer:

  1. Så fint du har det och verkligen fina foton, kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder Maria, så härligt det ser ut när Ferry hoppar över hindret. Ni verkar haft en toppenhelg som stärker alla band. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. En helg med familjen ger extra energi när det är som jobbigast. Så fina bilder vännen o ett stort grattis till din vinst, den var du sååå värd. Jag noterar att fåtöljen fortfarande är kvar framför kaminen, fniss, har du gått som vinnare ur den hårda striden om fåtöljen??? Hoppas det för det är verkligen mysigt med en fåtölj nära elden.. Ta hand om dig vännen, tänker på dig o hoppas du trots allt mår bra. Stora o många kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Åh har läst ikapp här lite grann och undrar förstås vad som hänt!? Förstår att du vill vara privat och hoppas att allt går bra för dig! Skönt med nära o kära runt sig.
    Stort grattis till vinsten! Så kul att få den boken. Undrar som Tina om du vann kampen om fåtöljen ;) Jag tycker fortfarande att det ser så mysigt ut där vid brasan.
    Vad kul att dottern kör agility, funderar ibland på om jag skulle haft en hund med lite mer fart i ;)
    Styrkekram till dig vännen, Suss

    SvaraRadera
  5. Vilken fin helg ni haft. Jag har tänkt på dig.
    Så söt han är när han hoppar över hindret, och så högt över han är.
    Stort grattis till vinsten, perfekt när det är något man själv tänkt köpa. Jag vill också ha den:)
    Stor kram från Maria

    SvaraRadera
  6. Vilken skön helg! Och fina bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig helg och vad kul att du vunnit så fin bok. jag hoppas att vår lilla Doris också vill lära sig agility.
    Kram på dig.
    Helena

    SvaraRadera
  8. Så mysigt det ser ut! Trist med tråkiga nyheter. Hoppas att det ordnar sig till det bästa. Och du... ett grattis till vinsten även från mig :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Livet tar oväntade vändningar ibland. Då är det underbart att ha fina nära och kära omkring sig. Jag skickar värme och omtanke. Kram Ester

    SvaraRadera
  10. Jag hoppas verkligen att Du fått tanka på energin i helgen med din fina familj, och att allt känns lite bättre! Ibland kommer ju tyvärr besked och ovälkomna händelser, vare sig vi vill eller inte.... Stor varm styrkekram och ett grattis till vinsten <3
    Kram Kate

    SvaraRadera
  11. Det är viktigt att få ha helger tillsammans... Tråkigt att läsa att det är något jobbigt som har kommit din väg och förändrat... då är det bra att få vara med dom man älskar mest och vårdar ömt! Jag hoppas att du kommer igenom detta och snart känner dig starkare!
    Grattis till din vinst!
    Ha en härlig start på veckan
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  12. Hejsan Maria.
    Så tråkigt och tänker på dig vad det än må vara som hänt! Hoppas det blir bra på alla sätt och vis. Så kul å andra sidan att du vunnit boken med din fina bild du visar. Grattis:)
    Hoppas du fick några bra filmtips för här är det torka på det hållet..
    Ha en fin kväll.
    Kramar Jennie, ps tack för att du vill vara med i min tävling:)

    SvaraRadera
  13. Grattis till vinsten! Vilken tajming!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Tråkigt att läsa att det hänt något tråkigt. Men visst är det så att man går stärkt ur det hela i alla fall hittills i livet. Hoppas du /ni kommer igenom det snabbt. Viktigast är familjen och att vara tillsammans.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  15. Maria, Maria.....önskar jag kunde få krama om dig allt vad jag kan! Tack för att du skriver så fint och för att din blogg. Älskar den, allt härligt och ert vackra hem. Att du delar med dig. Jag hoppas innerligt att det som händer är övergående och att du kommer stärkt ur det. Du har världens finaste familj så jag vet att ni finns där för varandra. Rosor från Mannen i ditt liv....så underbart!

    TACK kära kära du för att du skriver så fint hos mig. Jag blir lycklig <3

    Ta hand om dig! Grattis också till den fina boken som du vann.

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  16. Grattis till boken! Och bilden du tävlade med är ju verkligen jättefin!
    Ser roligt ut för hunden med agility. Kanske borde Lilleman och jag börja med det också...
    Visst är det underbart att vara tillsammans med familjen,,,
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...