söndag 22 november 2015

Ups and downs... och lite nytt till en fest

Uppåt och nedåt...

Ja, så kanske jag kan sammanfatta mitt känsloliv just nu. Nej, det är inget allvarligt kanske jag ska poängtera med detsamma, men jag känner mig lite låg emellanåt. Till och med Mannen i mitt liv undrade i fredags vad det var för fel? Det märks tydligen ;)  Det har varit mycket nu. Tomheten efter vår stora vovve tar otroligt mycket av min energi, mer än jag kunde ana!?  Oroligheterna i världen tar jag åt mig mer av än vad jag någon gång gjort.... det finns där och gnager... Den där ljuvliga hemligheten som bara växer och kommer närmre, den har det uppstått lite orosmoln kring också...  Ja det blir mycket att ta in på en gång. 

Saker går inte min väg... Jag hade beställt lite smyckesmaterial till att göra ett armband. Det blev inte alls bra. Metalldetaljen på läderarmbandet snurrar runt, jag trodde det skulle sitta tight och på plats på lädret. Magnetlåset åker upp... Jag hade beställt en ring från Edblad också, men den var så tjock så det kändes obehagligt när den låg mot lillfingret...Besviken och irriterad blev jag! Jag hade tänkt ha de nya smyckena på en fest.  Men något som däremot fick mig på gott humör, var att hitta en parfym på sängen, när jag skulle gå och lägga mig i torsdags kväll. Det var Mannen i mitt liv som överraskade mig med några rara ord. Själv var han ute på roligheter i jobbet den kvällen, så det blev genast lättare att lägga sig ensam ;)


Och smyckena till festen... Ja, det löste sig genom att jag upptäckte att blomaffären sålde smycken från Snö... Det blev en ny ring och ett par snygga örhängen också. Och ett doftljus som spred lite väldoft igår när vi hade gäster här en sväng innan festen. Festen var en 50:årsfest som vi var på igår. En mycket trevlig tillställning som började med trerätters middag på en krog ute på landet, efter lite dans så hämtades vi strax efter midnatt upp av en abonnerad  buss som tog oss till värdparets hem för vickning och mera dans. Jag behövde nog lite riktig partystämning ;) Nöjd med min nya klänning var jag också, som jag köpte förra helgen just till den här festen. Bilden är ganska dålig, den togs en kväll i början av veckan när jag provade den. Vill ni se mer av klänningen så finns den bland annat HÄR. Känns som att det kommer bli en riktig favorit! Både snygg och väldigt bekväm modell. 


Ja, det var den helgen det... Nu myser jag bara i soffan med lilla vovven, en värmande brasa och två av döttrarna som sällskap :)



Maria

8 kommentarer:

  1. vad fin du är. Jobbigt när man inte mår bra, jag känner igen mig som bara den. Din man är bra gullig mot dig tycker jag. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Hej vännen. Önskar så att vi bodde närmre varann och kunde fika tillsammans eller varför inte en hundprommis:) Jag funderar och funderar på hur vi ska få till en träff igen:) Hoppas nu att det inte är något att oroa sig över din fina hemlighet, blir lite orolig själv när jag läser. Han vet hur han ska överraska mannen i ditt liv.
    Så fint av honom. Vilken rolig fest du varit på, kanske det som behövdes. Förstår att sackande efter Rufus är stor.
    Stor kram till dig
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Hej rara du <3
    Ja... Livet är verkligen upp-o-ner..
    Vi har ingen vovve som lämnat oss, med den tomheten, men andra saker om oroar...
    Det blir så när det liksom snurrar på lite för fort tror jag.
    Hoppas du får en mysig kväll i soffan vännen!
    Själv ska jag nog snart fundera på sängen, är så galet trött - mest hela tiden.
    Va rädd om dig!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Ibland känns det som om allting kommer på en gång... smäll, på smäll! Förstår Er saknad av stora vovven, den sorgen har vi haft för många gånger, tyvärr... Blir orolig på riktigt när det gäller Din / Er hemlighet... :( Håller tummar och tår att alla orosmoln blåser bort, långt bort!!!
    Snygg klänning på snygg kvinna... :)
    Söndagskram till Dig, vännen från Kate

    SvaraRadera
  5. det är väl klart att du känner dig låg, du,ja hela familjen såklart har ju förlorat eran bästa vän.. och sen allt som händer runt oss det är inte konstigt att man har en oro i magen...
    Din hemlighet får mig att ana att det är ett nytt liv som växer... dessa orosmoln är jobbiga att leva med hoppas innerligt att allt blir bra
    Stor kram till dig
    Sandra

    SvaraRadera
  6. Självklart att man känner sig låg om man förlorat någon nära och kär vän. Allt som händer i världen nu är så hemskt och läskigt samtidigt som jag ibland har svårt att ta in allt hemskt.

    Hemligheten gör mig nyfiken.
    Sänder stora kramar från mig Kamilla

    SvaraRadera
  7. Skickar några extra kramar till dig! /Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...