söndag 1 november 2015

En riktig hemmahelg!

Söndag kväll...


Summerar denna helg som en riktigt lugn hemmahelg! Vi har haft mina svärföräldrar här hela helgen. Mannen i mitt liv och svärfar har fått en hel del gjort i snickarväg både ute i förrådet och uppe i stora badrummet. Känns riktigt bra att se att det verkligen kommit en bit på väg. 
Jag behövde verkligen en helg hemma nu, det har varit så otroligt mycket inbokat sista tiden.. Visserligen roliga saker, men när man är ute och "flänger" så mycket att man knappt tycker det är någon idé att packa upp necessären mellan gångerna, så är det lite mycket... Och när det känns nästan "ovant" att stå i sitt eget kök och laga tvårätters middag... Så roligt att mixa ihop egen drink till mig och svärmor ;) Fram för fler "hemmalördagar". Skämt åsido, jag tycker om att göra saker och är tacksam för att kunna göra de utflykter och upplevelser vi gör... Men nu blir det skönt med lite hemmatid.

Ja, riktigt skönt har det varit, och vi har lagt oss tidigt och gått upp i tid, tagit vara på hela helgen.  Vi har firat Minstingen som fyller 17 år idag, vi har varit tillsammans, allihop. Även den utflyttade dottern med sambo har varit här.  En riktig familje-hemma-helg med andra ord! Jo, jag hann med att fynda ett par saker också när jag gjorde Mellantjejen sällskap en snabbis in till stan. Och så nu på eftermiddagen åkte vi in till Mio och beställde en ny skänk till hallen. Äntligen hittade jag en som passar perfekt... Är så otroligt trött på den gamla, som verkligen gjort sitt, färgen har börjat flagna och jag tror en viss liten hund smakade lite på ett hörn när han var valp också ;)  Råkade hitta en soffa som jag störtförälskade mig i också. Kanske finns den kvar den dag då vi slagit ut väggen och tagit dotterns rum till att förstora vardagsrummet och kanske behöver ny soffa. (Eller rättare sagt soffor, för jag vill ha två) Kanske... ;) 


Ja, det blev en riktigt fin helg och nu är jag laddad för ny arbetsvecka...  Men först söndagsmys med middag och kanske ett avsnitt av Bron (andra säsongen via Netflix



Maria

11 kommentarer:

  1. Det låter som en riktigt mysig helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Vad skönt med en mysig hemma helg ! Ha nu en skön och mysig söndagskväll .Kramar Rita

    SvaraRadera
  3. Hallå!
    Vad mysigt det låter..;)
    Hos oss brukar också "roligheterna" ha en tendens att klumpa i hop sig och då uppskattar man ju extra mycket sen då man får vara hemma lite mer...
    Härligt med familjemiddag och födelsedagsfirande.
    Vi har November som en riktig kalasmånad... flera i familj/släkt som fyller år nu...;)
    Kul med nya möbler!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Härligt med hemmahelger också även om det är så himla kul med små utflykter då och då. Vad spännande att det börjar hända saker i nya badrummet. Pst! är det Horses neck du bjöd på? Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Så skönt att vara hemma ibland! Även om det är roliga saker man gör så behövs slappandet också. Spännande med en ny skänk.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig helg, du skriver så varmt om er hemmatid. Vill gärna smaka på en av dina drinkar snart;) Jag gillar också att vara hemma, idag har vi varit på Field Spanielträff, jättetrevligt. Så roligt med en ny skänk, hoppas du visar:)
    Härligt att du är laddad för en ny vecka, hoppas den blir bättre än den förra.
    Ha en mysig kväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Visst är det skönt med en mysig hemmahelg, det har vi också haft. Ska bli spännande att få se din nya hallmöbel. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Sååååå skönt... Samma här!
    Ha e fin kväll!
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  9. Fredagen firade vi ju "Kantarellen" och åt ute, men igår fick jag en massa sytt, och sen halvlåg vi i soffan och bara hade det gott hela kvällen. Rätt skönt faktiskt :) Men nästa helg hoppas jag att vi kommer iväg på en tur...
    Grattis till minstingen och kul att du/Ni hittade rätt hallmöbel.
    Ha det gott, kram Kate
    PS. Beställde nyss en ny, mindre brodérbåge, så hoppas jag klickade i rätt...

    SvaraRadera
  10. Vad mysigt!
    Vi har också varit hemma och fixat hela helgen. Himla skönt att få saker gjort.
    Ha en toppen vecka och grattis till 17-åringen!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...