fredag 6 november 2015

Nya skänken - en liten förälskelse

Lite smått förälskad blev jag allt!


Jag tänker på vår nya skänk som vi köpt till hallen. Den är så fin och jag gillar den så mycket. En liten materiell förälskelse.

Jag är glad att det blev så bra som det blev, eftersom vi bara hade sett den här bilden på nätet. Det fanns inget visningsex i möbelbutiken. Bara en i vitt och det blir ju inte riktigt samma ;) 

Men mått och så kunde vi ju lätt mäta upp och se hur stor lats den skulle ta. Och visst tar den mer plats än den gamla, den är både högre, djupare och betydligt bredare! 

Men eftersom vi har en bred rymlig hall, så gör det inget att den är stor! Det ser faktiskt mycket bättre ut än om man jämför med den gamla... Kolla bara...

Ja, så såg det ut med den gamla "skamfläcken" som verkligen hade gjort sitt efter 14 år, hunnit med att gå från furu, via vitt till svart... ;) 

Jag gillar verkligen detaljerna på den. Ja, jag är bara så himla nöjd helt enkelt!  Men hyllan ovanför och tavlan ska bytas ut mot en eller ett par nya tavlor i svartvitt, eftersom jag inte tyckte att hyllan passade in lika bra längre som innan. Det ena drar med sig det andra...

Den här möbeln kommer nog följa med oss resten av livet misstänker jag. En rätt gedigen pjäs som inte var alltför lätt att bära in, tur vi är flera vuxna i den här familjen, så vi kunde bära två i den ena änden ;) Vi fick skala av emballaget inne i släpet för att få något tag i skänken, som ju alltså kom monterad. Men nu är den på plats och det blev bra! 


Trevlig fredagkväll till er alla, förresten! 
Nu ska jag se om jag kan mixa ihop något gott att dricka till mig och Mannen i mitt liv ;) 


Maria

15 kommentarer:

  1. Jamen shit vilken vacker möbel! Förstår att ni är nöjda. Så snyggt!

    Ha en trevlig kväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hej vännen. Men åå så snyggt det blev, den gör sig perfekt där. Förstår att du är kär:) Modigt av er att våga köpa när ni bara sett en bild. Sötaste vovvarna som ser ut att ha en mysig stund <3
    Vad blev det för god drink?:)
    Ha en skön och mysig kväll. Vi har landat i soffan efter Lykkeprommis, här blev det thaimat takeaway ikväll.
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  3. Hej min fina vän.
    Så jäkla snygg skänk och så jäkla snyggt ni har det i hallen, jag har sagt det innan och säger det igen.. du har DET när det gäller detaljer och inredning!
    Puss & Kram på dig
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Jättefint och ett fantastiskt lyft, Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Wow! Jättefin! Förstår att ni är nöjda.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Håller med, riktigt, riktigt snyggt blev det!! Ha det bäst, kram Kate

    SvaraRadera
  7. Såååå fin! Gjorde sig verkligen bra där i er hall!
    Som en smäck verkligen :)
    Härligt när man blir så där himlans nöjd:)
    Ha en fin lördag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Alldeles underbar Maria! Vilket lyft med en större skänk! Men den gamla kan bli perfekt nån annanstans!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Hallå där!
    Men åå va snyggt det där blev! Förstår att du är både förälskad och supernöjd..;)
    Vårt svarta vitrinskåp är ju York från Mio så de är ju typ syskon....så jag storgillar ju också din skänk...

    Uuuuuunderbara bilder från Smögen...ditt vill jag meeee.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. Jätte snygg blev den där, förstår att du är förälskad :)
    Önskar dig en fin söndag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Passa jätte bra där. Snygg var det också.
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Fin skänk! Vi har också lite "syskon" möbler till skänken :) Det andra skåpet, soffbord och matbordet. Älskar York serien :)

    SvaraRadera
  13. Supersnygg!!! Jag är också ute efter en ny. Tror jag vet ungefär vad jag vill ha - men inte helt lätt att hitta tycker jag!

    Kram och ha en fin måndag!
    Malin

    SvaraRadera
  14. Det är inte ¨så svårt att bli kär i materiella ting ;-) Riktigt snygg och det gjorde sig fint med något maffigare...
    Hoppas att du har en bra start på veckan

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...