måndag 9 november 2015

Lite smått nytt till julen...

Jag tror det blir något litet nytt varje år...


Lite nytt pynt till julen. Några små saker... För några veckor sedan, när pyntet precis plockats fram hittade jag lite smått och gott när jag handlade mat. Och ni vet ju att man kan kalla det vinterpynt, då kan man ta fram det före advent ;)  (Fast jag har faktiskt inte plockat fram pyntet än)


En glasburk att fylla med hemgjord gräddkola... och en söt liten hornbeprydd figur.  Kottarna kan jag alltid vira fast runt något.  Lite smått nytt till julen helt enkelt. 
Annars då... Jo, jag tackar för alla fina ord om vår nya skänk! Vad glad jag blir över alla hälsningar. Tyvärr har jag just nu inte tid att titta in och lämna hälsningar hos er, lika ofta so jag skulle önska. Jag har drabbats av rens-och-röjbacillen och betar av skåp och lådor, rensar ut och kommer på nya idéer och önskar mig na möbler lite här och var... farligt, farligt vad nya skänken ställde till med ;) 
Och så håller vi ju på med badrumsbygget, också! Och så var det ju det där med nya julgardiner också... och nya jul-kuddar ska det förhoppningsvis också bli... Det är mycket nu ;) 


Vad pysslar ni andra med i Novembermörkret? 



Maria


4 kommentarer:

  1. Kan du inte smitta mig med den bacillen:) Skulle behövas:)
    Roligt med lite nytt, jag tror jag ska köpa nya adventsljusstakar (till fönstren) i helgen, har sett några fina.
    Annars har vi liten myskväll för födelsedagskillen:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Skänken var verkligen superfin - helt min stil ;) Skulle behöva byta ut två sletna jag har hemma men den där var tyvärr för skrymmande i vår hall, tror jag... Jag är inne i ett gymtränande mood och fokuserar mkt på det, och försöker leta inspiration till sovrum till renovering. Du får gärna tipsa om du har några bra inspoställen på sovrum i new England/colonialstil! kram Milla

    SvaraRadera
  3. Haha...va härligt det låter om dig..;) Det låter som det bara sprutar energi ur dig och då är det bäst att passa på ju...
    Min energi går på sparlåga fortfarande....snart vart sjuk en månad nu och jag börjar bli rätt less kan jag säga..huaa...
    Lite vinterpynt behöver vi allt å snart snart får vi ju ta fram julpyntet på riktigt....
    Kram fina du!
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Önskar att jag hade energi över till att städa och rensa ur... Tidigare ikväll har vi varit på golfllubben strax utanför byn där vi bor och ätit en riktigt god middag. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...