onsdag 11 november 2015

Att välja färg på fåtöljöverdrag...

Hur svårt kan det vara?


Jag har beställt hem några tygprover. För att se färg och struktur på olika tyger till ett överdrag till en fåtölj. 

Det pågår någon slags liten förvandling här hemma just nu. Lite överallt. Jag tänker väldigt mycket inredning och tänker väldigt mycket möblering... och jag tänker nya möbler... (Har en önskelista på många nya möbler jag skulle vilja ha) Men det går ju att använda det man har på ett nytt sätt också!

Som till exempel fåtöljen som vi hade i sovrummet (den stackarn som aldrig fått något överdrag) den kånkade jag ut i TV-rummet förra veckan. Mannen i mitt liv fick en idé att kanske köpa en fåtölj till TV-rummet och jag kände att jag måste testa hur stor plats det kan ta och vilken känsla det skulle ge. 

Det passade faktiskt riktigt bra, det blev en mer "hopsamlad" sittgrupp att ha en fåtölj där. Sen var ju bara frågan om vilken typ av fåtölj? Jag bestämde mig ganska snart för att det var nog egentligen riktigt bra med just den som jag testade med, för den är lagom stor och jag ville inte ha någon högre, så den skymmer sikten. Men den behöver ju alltså ett överdrag... och ikea där fåtöljen kommer ifrån, hade inga passande, så jag beställde tygprover från Bemz. 

Och där är jag alltså idag... Att välja ut ett tyg och beställa ett överdrag... Inte helt lätt, men jag tror att vi bestämt oss.

Tanken är att fåtöljen ska bryta av lite mot soffan men matcha tapeten. Tre tyger gick bort ganska snabbt. 

Två lila tyger är kvar.. Det ena har lite mera rött i sig...
 Och det andra lite mera blått/svart... Tänk att så liten skillnad kan göra stor skillnad, det gäller att tänka och fundera innan man beställer ett helt överdrag... Är det förresten någon som beställt produkter från Bemz? Några erfarenheter som ni vill dela med er av? 

Som sagt, svårt är det men jag tror att vi har bestämt oss. Lila blir det i alla fall ;) Någon som vill gissa på vilken? Den sista eller den näst sista?



Maria

5 kommentarer:

  1. Så fint du har det hemma hos dig.
    Svårt att välja färg men jag tror att jag hade valt vinröd.
    Just för att få in en klick som bryter av. Spännande att se vilken färg ni
    väljer. Vill gärna se bilder på hur det blir.

    Ha det gott. Kram Kamilla

    SvaraRadera
  2. Verkligen inte enkelt alls. jag har kikat in där för att ev. köpa vinterklädslar till våra clubfåtöljer. jag kan aldrig bestämma mig. Du kommer såklart välja helt rätt. Kraaaam och tack för din hälsning. / Pia

    SvaraRadera
  3. Skönt när man kan återanvända gammalt som får bli nytt! Jag tänkte just när jag såg bilderna i början att det skulle vara snyggt med nån av de lila, haha. Jag tror den som är på sista bilden.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Här är vi också i möbeltankar. Blir spännande att se vilken färg ni väljer. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har erfarenhet av Bemz och deras klädslar. Bara positivt! Ett tips kan jag ge... när (om) du tvättar klädseln så dra på den fuktig. Mycket lättare och så torkar den sig slät!

    Lycka till med ditt val.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...