torsdag 5 november 2015

Hänger inte med riktigt...

Hjälp vad tiden går fort...


De fina inredningstidningarnas julmagasin kommer ut på löpande band. Snart en vecka in i November. Nästa månad jul och den ljuvliga hemligheten närmar sig allt mer... Hösten övergår snart i vinter. I alla fall enligt almanackan... Jag erkänner att jag hänger inte med riktigt! Jag är kvar i hösten och mitt uppe i en "jag-vill-så-mycket-period". Jag vill rensa varje skåp, varje låda, varje hylla... ja alla skrymslen som "gömmer" saker vill jag rensa. Rensa ut och kasta eller göra mig av med på annat sätt. Och så vill jag storstäda. Noggrant! 
Dessutom har vi ju dragit igång med badrummet där uppe, så det ska väljas ytskikt och inredning dit och det vill jag också göra så det blir bra. (vissa saker är klart i huvudet redan) Allt kan ju inte ske samma stund, men man kan ju fundera på badrumsmöbler under tiden man rensar skafferilådor, kanske? Fundera på nya handdukar samtidigt som man skurar golvet och torkar lister det är säkert en ypperlig kombination!? 
Nya julgardiner ska det bli också... Till köket. Köket ska få en helt ny jul-look. Sånt funderar jag fram under tiden jag städar toaletter och andra tråkiga saker ;) Tyget är beställt och kanske hinner jag sy i helgen redan? 
Ja ibland är det mycket man vill hinna samtidigt. Många järn i elden, liksom. Någon som känner igen sig? All ledig tid går åt som smör i solsken... Swish, typ... Men jag gillar att fixa och dona i hemmet, så det blir faktiskt ett slags avkoppling för mig samtidigt. (om det inte bara är MÅSTE-saker förstås) Jag släpper jobbet bakom mig och ägnar mig åt mina intressen. 

Och ikväll blir det spännande. Vår skänk har kommit in till möbelbutiken, så vi ska hyra släp och hämta den ikväll. (Det är ju inget platt paket, denna gång) Hoppas det blir bra!



Maria




8 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med, tiden försvinner fortare än man hinner säga häpp..... och det är mycket man vill hinna med. Själv har jag tjuvstartat med viss julförberedelse allt för att inte stressa ihjäl mig i december utan faktiskt få njuta då. Så himla kul med er badrumsrenovering och jag ser fram emot att få följa den. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Spännande med paketet.. :)
    Ja du... Tiden, denna ständiga kamp om den... Vill ha mer luft mellan allt, mer luft att bata göra ingenting...
    Ha en fin tordag!
    Va rädd om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jag hänger liksom inte riktigt med jag heller, vet inte hur många gånger jag startat ett inlägg och sen har något kommit emellan...
    Fast jag håller med, hösten få mig att vilja dona, fixa, göra om lite här å där och idéer ploppar fram och maken ja han håller väl med om vissna galna upptåg jag har hehe det är väl tur att han är så tålmodig ;-)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Älskar när julen närmar sig!=) Kommer nog bli hur mysigt som helst!

    SvaraRadera
  5. Precis. Städperiod här också! Men jag hinner INTE så mycket jag skulle vilja! Spännande att se skänken!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Ja attans vad tiden flyger iväg. Kul med dig och dina projekt, du verkar aldrig bli trött du. Julen känns för en gångs skull inte stressig alls ännu. Längtar till advent. Ska bli kul att se skänken på plats. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Min "flyttstädning" är ju klar. Sååå skön känsla när det är klart... Men som alltid så hade jag behövt en grej nu som jag skickat iväg... Lite typiskt, eller...?!
    Grattis till Din/Er väntan nu då :) :) Så spännande.. <3
    Stora torsdagkramen från Kate

    SvaraRadera
  8. Ja jag tycker också det går allt för fort redan nu. Spännande med ert badrum. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...