måndag 23 november 2015

Liten ”minisemester” med hotellvistelse framför oss…


Nu är det snart dags igen!  Dags för mig och Mannen i mitt liv att checka in på hotell.



Stockholm väntar på oss till helgen! Hela helgen faktiskt! Vi kommer att bo två nätter på hotell Både fredag och lördag. Jag har tagit semester på fredagen och Mannen i mitt liv kommer jobba halvdag, max. Själv har jag ju inte den möjligheten att göra det, så då får det bli en hel semesterdag, så vi kan komma iväg hemifrån kring lunchtid kanske.
Det blir perfekt att bo två nätter på rad, det har vi aldrig gjort i Stockholm. Vi har ju så nära till Stockholm, så vi kan ju egentligen åka hem på kvällen när vi åker dit och äter på restaurang. Men det har blivit så att vi valt att bo kvar på hotell. Dels är det så skönt att slippa passa tåg och så är det ju så himla trevligt att bo på hotell! 
Jag ser verkligen fram emot den här helgen. Åka ner på fredag, checka in på mysigt hotell, förhoppningsvis är rummet klart redan vid lunchtid, gå ut på stan och leta upp något trevligt ställe att luncha på.  Sedan blir det säkert lite strosande i de fina galleriorna  Och Mannen i mitt liv sade något tidigare, när vi pratade om den kommande helgen,  om att ”köpa något snyggt till dig” vill jag minnas ;) Kanske tar vi ett glas rött på något mysigt ställe? Eller en öl på en skön pub?  Vi ska bara njuta och rå om varandra i alla fall.  
På fredagkvällen så går vi nog någonstans och äter en schysst hamburgare skulle jag kunna tänka mig?  Sedan så väntar ju så klart en ordentlig hotellfrukost på oss på lördag morgon. Och så har vi ju en hel lördag att spendera på stan. Vi har pratat lite om att kanske ta strandpromenaden bort mot Djurgården, slinka in någonstans längs vattnet och ta en lunch.  
På lördagkvällen blir det julbord och så har vi ju lyxen att kunna njuta av ytterligare en hotellfrukost innan vi åker hem igen på söndag förmiddag!
Ja, det ska bli så himla trevligt med en riktig myshelg på tu man hand.



Jag gillar ju det mycket, det där med ”påtumanhandtid” och att bo på hotell, som ni kanske märkt ;)




Maria




7 kommentarer:

  1. Mysigt :) vi ska också på tu man hand i veckan jag och mannen kramis Diana

    SvaraRadera
  2. Det låter ljuvligt. Så mysigt att se fram emot. Kram.

    SvaraRadera
  3. Det låter helt underbart! Planerar också att bo på hotell (fast bara en natt och med min dotter!) i Stockholm. Det är ju liksom så mycket mysigare och roligare, även om man egentligen kan ta tåget hem på bara en timme...!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Låter hur mysigt som helst! Det här stället har schyssta hamburgare - http://saddleandsabre.com och galet stora köttbitar!! Och cool inredning. Ifall du ville ha nåt tips menar jag ;-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Låter härligt! Ska också bli bättre på tu-man-hand-tid! Kram

    SvaraRadera
  6. Å härligt! Vem vet vi kanske ses i vimlet :) Jag ska upp till Sthlm med 5 tjejkompisar, vi ska göra stan lite innan vi åker ut till Yasuragi och tvagar oss. kram Milla

    SvaraRadera
  7. Ni vet verkligen hur man tar hand om varann :)
    Mysigt!
    Stockholm är fantastiskt.
    Stor varm kram
    Jessica

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...