måndag 16 november 2015

Helgen som gick...

Måndag eftermiddag. Ett faktum...


Kände mig inte på något vis laddad för en ny arbetsvecka när mobilen pinglade till kl 05:15 imorse. Känner mig både trött och låg. 


Även om helgen faktiskt varit mysig med bad både fredag och lördag, ljuvliga Surf´n Turf burgare och gott rött vin till det, NK-fyndade ljuslyktor och kärlek...


Ändå har det liksom hängt en gråsvart skugga över helgen och mitt humör... Det började väl redan i lördags morse då jag fick höra om attentaten i Paris... Jag och Mannen i mitt liv undrade lite oroligt om vi skulle våga skicka iväg döttrarna på deras julklappsresa till London om en månad... Men vi har bestämt oss för att vi måste våga leva. Vi kan inte ge upp hoppet... som jag hörde någon sa i TV också. Vi får inte ge upp... Klart döttrarna ska åka. Men visst känns det ovanligt oroligt runt om i världen nu... 
Det faktum att vår stora vovve inte mår bra, och hans hälsa försämrats på bara någon dag känns väldigt, väldigt sorgligt. Tungt minst sagt... (Vi ska till veterinären om någon timme...)

Ja, det är läget just nu. Ganska grått alltså... 


Maria





5 kommentarer:

  1. Åh Maria så trist med gammelvovven. Här har du en till som tycker att det är lite grått just nu. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Hej vännen. Hoppas nu det går bra med vovven, vad än beslutet blir. Tänker på er.
    Det hemska i Paris känns helt ofattbart. Alla tankar går till dem.
    Jag hoppas du känner dig bättre i morgon, att känslorna är på plats och att allt det grå känslige lättare.
    Stor varm kram till dig fina.
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Helt riktigt, man får inte ge upp med att leva. Det är en frihet vi inte skall släppa. Hoppas vovven piggnar till. Om några dagar kan den grå dimman är borta igen :-)

    SvaraRadera
  4. Det hemska i Paris är verkligen helt ofattbart men precis som du säger, vi måste fortsätta leva. Precis som vi brukar. Även fast det ibland hellre känns som att man vill ta sina nära och kära, låsa in sig i ett stort hus och bara vara.

    Hoppas verkligen att vovven kryar på sig nu!

    Kram Kristin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...