fredag 13 november 2015

En fredagsdrink? Ja tack gärna!

Nä, nä... inte än inte!

Än får man inte smaka på den "riktiga" glöggen (den alkoholfria från mataffären funkade tydligen att tjuvstarta med) säger Mannen i mitt liv... Den får stå till första advent, säger han. (Undrar varför jag ens lyssnar på sådan skit?!;)

Men jag ger mig den på att han ätit av skumtomtarna redan! ;) Första advent eller inte, jag är nyfiken på årets glögg, men jag kan vänta ;) Men eftersom det är fredag så tänker jag nog ta mig en annan varm drink ikväll. Det är liksom den tiden nu, då man myser med heta äppeldrinkar och glögg... (från mataffären än så länge då ;

Undrar om jag törs hoppas på att drinken serveras i uterummet när jag kommer hem ikväll? 


Maria 


10 kommentarer:

  1. Första snön, eller till 1:a advent är tumregeln här... Men en god och varm äppeldrink lät ju inte heller helt fel! Stooor fredagskram till Er, och hoppas drinken väntar i uterummet efter arbetet...
    Kram Kate

    SvaraRadera
  2. Fniss här har vi tjuvstartat ordentligt...... Både provsmakat årets glögg och gjort egen..... Lite tidigt kanske men å andra sidan blir min favorithögtid sååå mycket längre, ha, ha. Ha nu en mysig fredag och njuuuut av fredagsdrinken. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Haha, han verkar benhård! Mitt argument mot detta är att årets glögg inte gills eftersom den aldrig smakar glögg!! Du kan få det argumentet om du vill ;-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Ser hur mysigt ut som helst. Så himla gott med glögg. Vi drack glögg i början av november först!! och det var så gott...
    Gillar per morbergs glögg.. Den är så god så tycker jag. Men jag lär nog köpa årets glögg... Ha en fin fredag kram

    SvaraRadera
  5. Här smakade vi på årets glögg i dag, nix smakar inte som glögg utan syrligt-beskt och mer som en varm (inte så god) drink. Tycker ni gott kan smaka lite i förväg, skadar liksom inte. Kan varmt rekommendera Zinfandel glöggen den är verkligen god.
    Ha en fin kväll // Annika

    SvaraRadera
  6. Provade årets glögg ikväll och jag gillade den så det är inte mycket kvar i flaskan!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Jag tror tom jag har kvar någon flaska från förra året i skåpet, årets glögg har inte inhadlats ännu...

    Hoppas att det blev en drink i uterummet


    ha en fin lördag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Vi provade årets glögg i gårkväll och den föll inte mig i smaken så en liten kopp sen nej tack vill inte ha mera.
    Håller med jannice om Per Morbers den är grym =) Vi väntar med spänning på snön men den ser ut att dröja men idag var det väldigt halt ute satt mig på röva redan på trappan ...var inte berädd på isgatan.
    Ha de gött kram Monica

    SvaraRadera
  9. Glöm inte vår fina tävling om cupcakeställning och Linus vinnare bok! : )

    SvaraRadera
  10. Hihi, jag har tjuvsmakat den kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...