torsdag 19 november 2015

Inredningsdetaljer - En passion?

Jag gillar verkligen detaljer i inredningen.



Jag gillar inte bara snygga möbler utan jag är väldigt svag för inredningsdetaljer. Så som vackra vaser (fast jag behöver verkligen någon mer riktigt vacker vas, har jag insett), gamla fina böcker (det är något jag verkligen gillar just nu), gamla bruksföremål som t ex en gammal kamera eller  en vacker gammal skrivmaskin.  





Lite sportiga detaljer är också roligt att plocka in. Som en gammal base-ball (och är det något i den vägen jag verkligen önskar mig så är det ett par gamla boxningshandskar i brunt eller svart läder)  eller alla dessa  mysiga ljuslyktor  som sprider vackert sken.




Jag kan verkligen inte låta bli att kliva in i fina inredningsbutiker för att  se om det kanske är något jag ”behöver” ha? (Eller rättare sagt mer om  det är något jag vill ha...)
Det finns ju väldigt mycket inredningsbutiker här och där i vårt avlånga land (och även i andra länder förstås) Och om man inte känner för att ta sig ut i butikerna för att handla inredning så finns ju alla dessa nätbutiker också!  Det är ju ett enkelt och smidigt sätt att handla på. 





Det spelar ingen roll vilket. Inredning och detaljer är himla kul hur som helst!  Eller vad tycker ni!?



Maria

10 kommentarer:

  1. ja du det är jättekul. Fast dyrt också ibland. Just nu är jag inne i en period då jag gärna kunde kasta allt jag har och köpa nytt. Ska bara vinna på Lotto först.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag är nog ingen inredare, försöker bara ha det rent och snyggt och utan massa "skit" som gör det svårstädat och som står och dammar. Jobbar ju i restaurang och där ska det ju vara rent kliniskt och ordning och reda så det är nog samma här hemma fast det är mysigt hemma och på jobbet ändå tycker jag. Men kul att titta på hur andra pysslar och fixar och trixar.

    Du har det fint ska jag bara tillägga, kram Monica

    SvaraRadera
  3. Ja det är detaljerna som gör det - hemmet blir så mycket personligare då!

    SvaraRadera
  4. Nä, jag har nog inget öga direkt för sånt.

    Såg om er lilla vovve. Förstår verkligen att det är tomt och även om man vet att det snart är dags så är man nog aldrig redo.
    Vi tog ju bort Zigge bara 5 år gammal för 2 år sen och det var tufft.....
    Stor kram Kia

    SvaraRadera
  5. Älskar detaljer, det kan förändra ett helt rum. Jag som aldrig varit förtjust i doftljus, har plötsligt två hemma:) Men det måste vara en diskret doft, annars få de inte komma in.
    Lycka till i jakten på boxningshandskarna. Så mysigt hemma hos dig vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Verkligen kul med inredningsdetaljer! Och det lyckas du verkligen bra med. Genomänkt och snyggt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. hei:)jeg elsker detaljer
    masse fint hos deg!
    klem Eli:)

    SvaraRadera
  8. "Dina" inredningsdetaljer passar verkligen Ert hus :) Jag gillar just nu det avskalade med inslag av naturen... Lättstädat dessutom ;)
    Lördagskram till Dig, vännen!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  9. Är det någon som har "öga" för detaljer så är det ju du :)
    Jag älskar inredning och just när man får till dom där detaljerna som gör det komplett, då är lyckan total :)
    Hoppas allt är bra med dig och att du har en mysig helg.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  10. Jaaa jag bara älskar jag också!

    En underbar söndag till dig Maria!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...