söndag 21 april 2013

Söndagsbilden - klänning nr 50 och matematik ;)

Veckans söndagsbild...


Det får helt enkelt bli de vackra rosorna som Mannen i mitt liv gav mig på min födelsedag, tillsammans med klänningen jag köpte igår :) (Därmed flyttade klänning nr 50 in i vår Walk-In-Closet)

Klänningen som på sätt och vis bara kostade mig knappt en tjuga ;) Jag ska förklara mig: Klänningen kostade ca 300 Kr, men det var 10% rabatt, och så hade jag en bonuscheck ("pengar" som man fått, liksom) på 50Kr. Jag betalade 219 kr, sen gick jag och handlade mat, och även där löste jag in 100kr i bonuscheck (återigen "pengar" jag fått ;) Klänningen är ju nere på 119 Kr, eller hur? Ni är med va? ;) Sen gick jag till djuraffären och tjänade en hundring på hundmaten (Vilket jag inte hade gjort, om jag köpt den i annan butik). Ja, då var vi nere på 19 Kr :) 
För mig är det en mycket logisk matematik! ;) :) Ni håller väl med?! ;)


Maria

För fler söndagsbilder tittar ni förstås in till FABRIKEN

20 kommentarer:

  1. Hi Hi! Den matten gillar jag. Ha en bra dag! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Tjejmatte ja den kan jag :) underbar klänning kram Diana

    SvaraRadera
  3. Älskar tjejmatte, den behöver vi inte ens lära oss, den är liksom medfödd.....Ljuvligt fin klänning som andas sommar. Njut av solen vännen o ha en härlig dag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Härlig bild! Och den matematiken ska jag dra för min man nästa gång jag handlar ;)
    Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Hihi, helt logisk matematik:). Klänningen ser jättefin ut.
    Skön söndag till dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Kunde inte ha gjort en bättre uträkning själv :) Grattis på födelsedagen lite i efterhand, Karin

    SvaraRadera
  7. Kan ju bara instämma med alla andra att du är ett mattegeni! Tror du kan vänta dig en nominering till nästa års Nobellpris, eller vad tror du? Kanske i ekonomi? :-) Bara släng in lite x och y så fukar det i alla sammanhang.
    Grattis till no:50. Där ligger jag i lä men så har jag inte ditt mattetänkande heller ;-)
    Trevlig söndag vännen!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Haha logisk matte absolut! Fin klänning också. Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Det fanns mycket logik i den där berättelsen tycker jag, känner mycket väl igen mig!
    Härligt tyg på klänningen!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  10. Fullkomligt logiskt :-) Perfekt ju! En walk in closet vore ju inte fel... fast jag har inte 50 klänningar, så en vanlig garderob kanske räcker för mig :-) Supersvårt att hitta klänningar tycker jag! Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  11. Hah jag det var inte dumt räknat. Det ska jag säga till min sambo nästa gång ;) Snygg klänning.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  12. Klart att man räknar så... Helt rätt uträknat!
    Läste om manschetterna... Själv har jag aldrig haft några men min mormor har nog hundratals!

    Ha en fin start på veckan
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  13. Klänning nummer 50!!! Jisses kvinna, menar du att du har 50 klänningar? Nu blev jag avundsjuk. Och alla är i rätt storlek och så där? Inga mammaklänningar som hänger kvar sedan du var gravid? ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Förstår precis, haha!!! Jättefint mönster!!! Önskar jag hade alla din fina klänningar i min garderob :))

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  15. Du räknar lika bra som Mickan på Solsidan. Tänk att matte kan vara så enkelt.
    Grattis i efterskott. Kram Anita

    SvaraRadera
  16. Verkligen, det är väl så vi räknar liksom för att inte det där samvetet ska ta åt sig hihi.
    Fin klänning!
    Ha en fin måndag imorgon
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  17. ;-))

    Och jag tycker så mycket om att du också tycker om klänningar! Jag kan inte få nog. Jag måste räkna mina och se hur många det blir :-)

    BRA köp och till ett förträffligt pris!

    KRAM

    SvaraRadera
  18. Ha ha ha... Du är en fantastisk mattematiker Maria!!!
    Men 50 klänningar.... Hur i jösse namn hinner du använda dom??!! Själv har jag kanske 5... tror jag!!
    Jo, sommarklänningarna förstås.
    Ja, tänk ljusmanchetterna... Dom fanns överallt i hela huset *skratt*. Runt lampfötter, på gardiner. Ja, överallt.. men inte runt spolknappen!!! *fniss*
    Skickade iväg alla manchetter nyligen till frälsningsarmén!!
    Önskar Dig en ny skön toppenvecka, men nya möjligheter, kram Kate

    SvaraRadera
  19. Bra shoppat Maria!

    50 klänningar, där ligger jag i lä!

    Önskar dig en fin ny vecka!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  20. God morgon !

    Alldeles rätt.:)
    Det är Toppen bra med tjej matte ;)

    Villen fin klänning likaså rosorna..Grattis i efterskott !

    Ha en fin vecka!.Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...