tisdag 23 april 2013

Lång dag med väntan...

Det har varit en dag med väntan...


Tiden har gått långsamt, det väntade beskedet skulle inte komma förrän på eftermiddagen. I min oro har jag "roat" mig med att flytta runt på saker... 

Inte så mycket för att det behövdes, utan mest för att fördriva tiden ;)

Skönt att sysselsätta fingrarna med något ;)

Ja, i väntan så fick sovrummet, sig en liten "uppdatering"...

Och så äntligen sent på eftermiddagen ringde telefonen! Hu... ska jag våga svara? Jo, så klart! Jag var snabb på telefonen och beskedet kom. "Cancer..."  Ja, det var ju väntat i och för sig, men när jag hörde ordet... det kändes så fel... Den hemska sjukdomen kryper allt närmre inpå mig. 
Läkaren hade dock sagt att det inte fanns någon anledning till oro,(Säger farbror Doktorn så, så är det väl så??? ) effektiv behandling är insatt... Jag känner mig lättad över det så klart (fast det känns inte okej, med ordet cancer...) och nu hoppas vi på det bästa! :) Lugnet sänker sig åter och nu väntar jag bara hem Mannen i mitt liv, som varit borta sedan i fredags morse. Mellantjejen bakar paj, till tisdagsfikat... allt blir nog som förr?! ;) :)  

Tack för all er omtanke! Alla fina stöttande ord! Tänk om ni var mina vänner IRL, allihop, vilket starkt gäng vi skulle vara!


Maria

22 kommentarer:

  1. Idag tror jag att du behöver en extra kram, Karin

    SvaraRadera
  2. Skönt med en mysig tisdagsfika...det kan ni behöva!!
    Ja du...detta ord...det är nog det sista man vill höra! Vet när jag fick det beskedet...att min älskade pappa hade det!
    Men som tur är...så har vetenskapen idag kommit långt...och ordet..behöver inte längre vara förknippat med döden. Tack och lov!!
    Är övertygad om att det löser sig..och har läkaren sagt det...så klart att det blir så!
    Ha en mysig fika!! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Stor kram och det är ju precis som ovanstående skriver att det finns en fantastisk läkarvård.

    Njut av att ha mannen hemma igen.
    KRAM
    Pernilla

    SvaraRadera
  4. Bara "ordet" får håret på kroppen att resa sig...:( Men som du säger, har läkarna sagt att prognosen är god då är det säkert god prognos!!
    Stora varma bamsekramar till Dig <3
    Ge alla i Din fina familj en stor varm god nattkram ikväll...!!
    // Kate

    SvaraRadera
  5. Ja, detta skrämmande, vidriga ord... Men som sagts här ovan, det behöver inte betyda det värsta! Väldigt många blir ju helt botade. Och det är väl den tron man får utgå ifrån. Och jag tror att du som verkar vara en så positiv och optimistisk person kommer tackla detta på bästa sätt och vara ett toppenstöd för din vän.
    Jag skulle nyss publicera din senaste kommentar hos mig, men råkade då trycka på radera ist för publicera... Trist! :( Så nu svävar väl dina ord runt nånstans i cyber space...
    Mys med familjen din nu... Stor kram från Bälinge

    SvaraRadera
  6. Usch..jo du får lita på doktorn och hoppas denna person i din närhet får all vård han/hon behöver! . Det ordet har jag fått höra och jag minns än idag när och var samtalet kom... För två år sen förlorade jag min mamma i cancer, 52 år blev hon! Det är riktigt tufft ibland att vara utan sin mamma!
    En stor kram och tanke till dig och din familj
    Sandra

    SvaraRadera
  7. Nä det där ordet vill man ju liksom slippa höra talas om någonsin!
    Ändå positivt när läkarna är positiva, de är ju raka på sak och måste ju vara så oxå så det får man lita på:)
    Ha en fin kväll nu.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  8. Det ordet klingar aldrig bra men lyssna på läkaren! Är han positiv och säger att det kommer bli bra, då måste du tro på det! Njut av dina nära och kära lite extra ikväll:)

    Kramar till dig!!

    SvaraRadera
  9. Det där ordet "cancer" borde nog bytas ut mot något annat ord! Det förknippas fortfarande så mycket med död och slut, trots att det är så många som blir friska idag!
    Tro på doktorn och tänk positivt, det är det bästa stödet för den som är sjuk!
    Men så klart måste oron, tårarna och rädslan också få finnas där ibland och hoppas mannen
    tar hand om den biten!
    Bamse kram från
    Melodys matte

    SvaraRadera
  10. Säger doktorn så, då litar vi minsann på det tycker jag.
    Det kommer att gå jättebra! Jag skickar mina bästa styrkekramar till dig och mina finaste tankar.
    Och jag hoppas pajen var god! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Få ord skrämmer så mycket som cancer, ändå finns det ju så mycket hopp idag, jämfört med förr. Vi litar på doktorn och håller tummarna!
    Kram till dig! Förstår att det är tungt, ändå.

    SvaraRadera
  12. Cancer är ingen rolig sjukdom men det finns ju så mycket hopp idag med dagens behandlingar. Jag håller tummarna att det går bra. Förlorade min far i cancer så jag har varit nära det.
    Förstår att det måste var så himla jobbigt.
    Styrke kramar Bodil.

    SvaraRadera
  13. Skönt att äntligen få veta, få besked även om det inte är ett positivt sådant. Men som många säger så finns det så mycket bättre chanser idag till de flesta former av cancer även om dessa också tar hårt på människor. Sedan kan man ju också tycka precis som du säger att har "doktorn sagt det så".
    En nära vän till min mamma förlorade sin man i helgen efter en lång kamp men där var läkarna aldrig så hoppfulla tyvärr.
    Många kramar till dig!
    anette

    SvaraRadera
  14. Åh, fina Maria jag fick alldeles ont i hjärtat!Men säger doktorn att det går bra så gör de det skickar över massor av kramar och finns här för dig om du vill ses och prata /Diana

    SvaraRadera
  15. Det är inget roligt besked att få, bara ordet cancer gör att man mår dåligt, men lita på doktorn!! positiva tankar!! men därför inte sagt att man inte får vara ledsen... att släppa ut sina känslor, både glada och ledsna är bra för kroppen!! lägg aldrig locket på!!! Stötta och dela med dig, men lasta av dig själv, för i längden orkar man inte bära tunga saker ensam. Ta hand om varandra och låt din familj ta hand om Dig lite extra så att Du orkar ta hand om...

    Jag tänker på Dig!
    kram Lisa

    SvaraRadera
  16. Avskyr det ordet, förknippat med så många tårar, men jag är ändå positiv o tror på hoppet. Idag är det tack o lov många som med rätt behandling i rätt tid blir friska o det tror jag av hela mitt hjärta att din närstående kommer att bli. Ta hand om varandra o stötta varandra ni har säkert en tuff tid framför er men tillsammans blir man alltid så mycket starkare. Kramisar till dig fina Maria. Tina

    SvaraRadera
  17. Cancer det är verkligen ett laddat ord fylld till bredden av tankar. Men som tur är så behöver det inte alltid vara till ondo. Säger doktorn att det blir bra så blir det förhoppningsvis det! Man ska inte måla fan på väggen....

    Ha en toppen dag!
    kram Kia

    SvaraRadera
  18. Stor kram till dig idag igen! <3

    SvaraRadera
  19. Hemskt ord det där! Läkaren hade säkert inte sagt så positivt om det inte var så... Hoppas på det bästa!! Ha det så gott det går!

    SvaraRadera
  20. Ett av de mest fruktade ord som finns. Hoppas ända in i hjärteroten att din vän blir fri från sjukdomen.

    Såg däremot några vackra ord som fanns inramade hos er. Vi hade den Kent-låten som bröllopsvals.

    Ha en bra dag, vännen.
    Massor av kramar

    SvaraRadera
  21. Hej Maria,
    jag känner mig inte riktigt uppdaterad eftersom jag inte har varit så jätte aktiv på bloggen. Vilken jobbig fas du går igenom just nu!! Om läkaren säger att det inte finns anledning till oro så måste jag tro på det...jag tror inte att någon verkligen VÅGAR säga det om de inte tror på det själva (är operationssjuksköterska och träffar patienter med tråkiga diagnoser dagligen samt kirurgerna som måste informera).
    Fina ord i ramen i ditt sovrum:))Jag har Kent´s sång "Dina andetag" i gammal snirklig stil placerad i en gammal skrivmaskin här hemma (A4-pappret har jag skrivit ut på datorn och sedan placerat i skrivmaskinen). Ser äkta ut!!

    Kramar i miljoner till DIG!!
    Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...