fredag 12 april 2013

Teknikstrul...

Hallå på er denna fredagskväll!


Här har jag minsann levt ett internetfritt liv ett par dagar. Ja, ända sedan i onsdags morse. Jo, men visst... det gick ju det också... ;)  I onsdags kväll var jag lite irriterad över att inte kunna läsa mina mejl (nä, av någon konstig anledning får jag inte in mitt mejlkonto i mobilen :( ???? )men mest irriterad över att inte kunna förbereda mitt bidrag till Fabriken... 

Temat var "uteliv" och här trivs vi ju på vår porch. Sommar som vinter... och höst och vår däremellan ;) Men nu blev det alltså inget bidrag till Fabriken igår, eftersom internetproblem kvarstod. Trodde jag... Sent igår kväll säger Mannen i mitt liv: -Du vet att du alltid har internet på den stora stationära datorn? (Öh... nä... det visste jag ju inte...) Tydligen fungerade det, som inte var trådlöst, eller hur det nu var... 


Hur som helst, jag trivs bäst med min lilla mac, jag ;) Och idag började det kännas rätt skönt att inte "behöva" sitta vid datorn och surfa ;) Mannen i mitt liv trodde mig nog inte för jag fick höra att jag ju var bloggberoende eller hur han nu uttryckte sig ;) Och nu ikväll har Mannen i mitt liv fixat så det finns trådlöst på alla bärbara datorer. Glatt konstaterande: -Det där var ju lätt fixat! Nätverkskortet kollade jag ju aldrig tidigare... (Hmpff... tack, tack... ;) )


Men om ni visste vad jag fått mycket gjort denna eftermiddag! Jag har städat i min ateljé och gjort två nya halsband. Såg förresten att några av er undrade om det går att beställa smycken av mig. Och ja, det kommer ni att kunna göra så småningom. Jag planerar för att dra igång en liten hobbyverksamhet och filar på en till blogg, där man kommer kunna se mina smycken, kuddar, förkläden och kunna köpa dem om man vill :) Om någon är väldigt intresserad redan nu av något jag visar, eller kommer att visa, så kontakta mig :) 

En nackdel att vara utan internet är förstås att jag inte hängt med på vad ni andra gjort ;) Men jag får ta igen det under helgen ;)


Ha en fortsatt fin fredagskväll!

Maria

20 kommentarer:

  1. Ahaaa, där fick jag en förklaring. Fina bilder i alla fall och tur att det finns tekniska personer i din närhet. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. åh så fint ni har det där ...och vad skönt med lite paus ..*skrattar.

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Din porch går inte av för hackor!! Vill också ha!! Jättefina bilder, synd att Fabriken inte fick ta del av dem! Typiskt med tekniken... jag vet hur frustrerande det är, vårt internet fungerar inte så bra ibland :-)Bloggberoende blir nog en stor risk så fort man startar en blogg :-) Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  4. Teknikstrul av värsta sorten! Förstår din frustration! Men ett fint inlägg fick du ju till iaf! Mysiga bilder!

    SvaraRadera
  5. Ja din porch är ju bara så fin. Förstår att ni trivs där. Har haft problem med att få in min g mail i datorn och visst är det irriterande. kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Så himla fint och mysigt ni har på eran farstu hur mysigt som helst, känns inbjudande på något vis
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Men vi har det bra....eller jag i alla fall.hoppas din fredag är toppen. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Vilka hääärliga foton!! Så stämningsfulla! Internet eller inte, du bor ljuvligt!!

    Önskar dig en finfin helg!!

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder! Jag skulle så gärna vilja ha New England hus med porch!
    Jobbigt när tekniken inte funkar men ibland kan en paus behövas ;) kram Suss

    SvaraRadera
  10. Å, du vet ju hur jag känner för er porch!! Älskar alla årstider som du visar. En pärla, en skatt!

    Härliga bilder. Och som du märkt...jag har inte ens hunnit logga in!! Känns so so, men jag hoppas snart vara tillbaka "as normal".

    KRAM!!! Trevlig helg

    Lotta

    SvaraRadera
  11. Tänk vad tekniken kan ställa till det... ;-) jag blir lätt frustrerad när det inte funkar..
    Kanske en bra paus ibland!!
    Underbar veranda har ni :)
    Ha en härlig lördag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Åhh, vad du har det mysigt:) kram Diana

    SvaraRadera
  13. Underbar veranda, året om!! Du gör sååå fint, Maria!!
    Önskar dig och familjen en toppendag, kram Kate

    SvaraRadera
  14. Vilka fina foto från er fina veranda! Första bilden ger en härlig vårinspo. Ha en riktigt skön helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  15. Vilken mysig veranda! Jag har kollat på dina smycken också, superfina!

    Ha en underbar helg!
    kram Viktoria

    SvaraRadera
  16. Tekniken ska ju bara funka annars blir det så jobbigt. Har blir det ibland wxtra jobbigt när man är långt bort från familj och tekniken inte vill. Tack och lov at det inte så ofta.
    Er veranda är så fin och mysig oavsett årstid. gillar så den lilla "cafehörnan" ni har utanför dörren. Och för att inte tala om ljusslingan. År sugen på en sådan själv och tänker att denkunde passa oss på vår vinter även om det nte är jul.
    KRam Anette

    SvaraRadera
  17. Skönt att det löste sig med tekniken så småningom! Vad spännande, ser fram emot den nya bloggen och att få se fler av dina alster!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  18. Vilken fantastisk veranda ni har och så spännande med din nya smyckesblogg, kram

    SvaraRadera
  19. Underbara bilder..på er vackra veranda!!
    Önskar dej en fortsatt härlig lördag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  20. Vilka underbara bilder! Jag blev tom sugen på vinter när jag såg den härliga bilden med ljusslingan. Då är det bra bilder, för det är inte riktigt det man längtar efter just nu :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...