måndag 22 april 2013

Inget roligt inlägg idag...

Nej, idag blir det inget inspirerande från Wikers Liv...

(Mer än de otroligt vackra rosorna som står sig så fint ännu!)
Sedan i början av mars, har jag gått och väntat på ett hälsobesked som rör en av mina nära och kära. Det har varit en ganska tuff tid, även om jag inte visat det speciellt mycket.(Jag är nästan "för bra" på att leva i nuet, tror jag :( ) Men många tankar har jag haft inom mig! Rädsla och ovisshet. I morgon väntas ett mer "exakt" besked... om hur läget är. Jag är rädd, ja det är jag... Förhoppningsvis så är det ett besked, som är så positivt som möjligt!!! 
Den som skulle finnas vid min sida i morgon, som stöd, "sitter fast" i Frankfurt, på grund av flygstrejk... och väntas hem först i morgon kväll. Jag kan bara hoppas att han verkligen kommer hem då. Ifall jag behöver honom... (mer än vanligt ;)
Så visst känns det lite jobbigt just nu. Jag inser att jag inte är den där "superkvinnan" som jag ibland får för mig att jag är ;) Tjejen som alltid är glad, trevlig, kontrollerad och bryr sig om andra... Det "droppade" över för den tjejen idag... Det har varit en tuff tid på flera sätt. En av döttrarna har sedan något år tillbaka lidit av psoriasis och nu har även en till dotter fått det, och jag ser att hon lider mer än sin syster av det... det är också jobbigt... när ens barn har det tufft... (Igår var det också "årsdag", (4år) sedan min systerson återfanns, icke vid liv, efter att han varit försvunnen 5 månader. Det kan också spela roll för hur tankar och känslor går) Det blev för mycket för mig, helt enkelt, så det blir någon dags vila och eftertanke nu.(Kroppen säger definitivt ifrån!) "Meditation" i form av att räfsa gräsmattan, lugnt och fint... ;) 
Hoppas på att vara tillbaka med mer glädje, snart :) Var rädda om varandra!


Maria


27 kommentarer:

  1. Stora o många styrkekramar till dig vännen. Tina

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på dig Maria!
    Det är bra det här med bloggar, även om vi inte känner varandra så där nära, så blir man ju vänner ändå och något som bloggare är bra på, det är att stötta. Var rädd om Dig! och gör sånt som känns bra för själen, räfsa gräsmattan är jättebra, då anstränger man sig fysiskt och det är samtidigt helt kravlöst.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Men Maria vad jobbigt för er! Ja livet är inte alltid roligt! Men när man väntar tråkiga eller får tråkiga besked vänds hela ens liv helt uppoch ner! Men du är så stark det har du bevisat förr, så jag vet att du klarar det! Bra att du tar dig tid för eftertanke, det är jag dålig på!
    Många kramar till dig och dina!
    Helena

    SvaraRadera
  4. Men fina du så tufft med allt det där! Förstår att det känns tungt! Du är en glädjespridare ska du veta, men även såna får ha sina dippar då livet känns svårare. Livet är ju upp och ner och svart och vitt, inte varken eller. Skönt att du är rädd om dig själv! Världens största styrkekram till dig <3

    SvaraRadera
  5. Tufft och jobbigt! Skönt att du kan sätta ord på det och få ur dig lite elände. det brukar hjälpa lite, lite grann. Kraaam igen / Pia

    SvaraRadera
  6. en tuff tid och jobbig tid för dig, fy så tragiskt med din systerson.
    Jag hoppas att beskedet är bättre än väntan på det som gäller den som står dig nära.
    Många tankar och kramar till er från mig
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Skickar många styrkekramar till dig idag. Och hoppas på det bästa! ska tänka på dig imorgon.

    SvaraRadera
  8. Maria, hoppas att det exakta beskedet är positivt ändå! Ta den tid du behöver till eftertanke och var ledsen om du känner dig ledsen. Vilken tuff tid ni har haft, hoppas nu att det vänder. Stor kram till dig! Camilla

    SvaraRadera
  9. Men åh fina, jag ska tänka på dig massor imorgon och håller alla tummar för att det blir ett positivt besked.Stor varm kram till dig Diana

    SvaraRadera
  10. Förstår delar av vad du går igenom...!
    Fruktansvärt att gå och vänta på besked...sedan när barnen blir sjuka och inte mår bra...man skulle göra vad som helst...för att byta med dom!!
    Tänker på dej vännen...och var rädd om dej!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Skickar många varma styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  12. Räfsa låter som ett en bra sysselsättning....skickar en stor varm kram/ .Pernilla

    SvaraRadera
  13. Den där ovissheten är fruktansvärd... Hoppas verkligen att beskedet är så positivt det kan bli!
    Visst är det tufft när barnen är drabbade, och så tragiskt med din systerson...
    Stooooor kram till dig
    Sandra

    SvaraRadera
  14. En stor kram till dig, Maria! Med hopp om positiva besked och att kropp och själ får lugn och ro!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Håller tummarna allt hag kan för ett bra besked imorgon! Nä stålkvinnor ÄR vi inte även om vi tror det ibland, bra att få det klart för sig även om det kunde ske på ett trevligare sätt... Ta hand om dig, vila och gör sånt som är roligt och får dig att må bra. Unna dig lite extra ledigt och krama dina barn, det brukar hjälpa när man mår skrutt!
    Massor av kramar till dig!
    Susanne

    SvaraRadera
  16. Åh, jag hoppas verkligen att det blir positiva besked! Vad mycket jobbigt som är på gång! Ha det så gott det går!

    SvaraRadera
  17. Tänker på dig!
    Varm kram från Maria

    SvaraRadera
  18. Men vännen så mycket jobbigt på en gång! Ibland brister det, viktigt att lyssna på sin kropp då!
    Hoppas nu att ni får positiva besked och att du snart har mannen vid din sida igen.
    Många kramar Suss

    SvaraRadera
  19. Men lilla gumman... Nu blev det lite väl mycket på en gång..:( Men mina tankar går till Dig/ Er nu och många varma styrkekramar!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  20. Åh! Vad svårt att sätta ord för vad man önskar dig nu med tanke på allt du gått igenom! Men mina tankar går till dig och jag hoppas verkligen ni får ett positivt besked imorgon.

    Många många kramar!
    Fredrika

    SvaraRadera
  21. Förstår om det blivit för mycket för dig. Just ovissheten är ju så jobbig och det där när man inte vet vad som ska hända. Det där att leva i nuet, det är ju jätte bra! Man ska ta vara på det lite mera tror jag.
    Hoppas det blir ett så bra besked som det kan bli imorgon. Tänker på dig. Läste häromdagen om något nytt ang psoriasis som gjort att en kvinna blivit fri från det. Stackars dina små tjejer..
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  22. Så jobbigt för er... :( Nu håller jag alla tummar för att beskedet imorrn blir så bra som det bara kan bli.
    Tänker på dig och sänder stora styrkekramar.

    SvaraRadera
  23. Förstår att det blir för mycket.
    tycker denna dikt passar in på dig:

    Att vara stark är inte
    Att aldrig falla
    Att alltid veta
    Att alltid kunna

    Att vara stark är inte
    Att alltid orka skratta
    Att hoppa högst
    eller vilja mest

    Att vara stark är inte
    Att lyfta tyngst
    Att komma längst
    eller att alltid lyckas

    Att vara stark är
    Att leva livet som det är
    Att acceptera dess kraft
    och ta del av den
    Att falla till botten
    Slå sig hårt
    Och alltid komma igen

    Att vara stark är
    Att våga hoppas
    när ens tro är som svagast

    Att vara stark är
    Att se ljus i mörkret
    Och alltid kämpa
    för att nå dit.

    SvaraRadera
  24. Livet har sina med och motgångar helt klart.
    Hoppas det blir bra besked och ta hand om dig.

    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...