lördag 13 april 2013

Vårkänslor

Något händer inom mig...


... när jag ser en massa snygga krukor och annat... ;)

Det blev en tur till handelsträdgården idag. Att gå där bland allt fint piff och blommor i alla möjliga färger...


Kan det bli annat än en stark längtan efter våren, inom en? 

Alltså... trädgårdsverktyg i rosa! Jag vill ha!!!! Jag är säker på att mitt trädgårdsarbete går mycket bättre med dessa.... mina fingrar kommer bli sååå gröna! Eller...? ;)


Och som sagt... alla fina inredningsdetaljer! Dessa färger... det ser så snyggt ut där på hyllorna! Men hemma slutar det rätt fegt med någon enstaka liten färgklick här och där;) 

De superdupersnygga ljusstakarna, blev jag i alla fall heeeelt såld på!!! Så himla snyggt! Skulle passa bra i något av våra fönster...
Det ger sådan energi att få lite vårinspiration! En del nytt man vill ha, men det enda som följde med hem... ja det var två säckar gräsmattegödsel... ;) Som jag faktiskt slängt ut redan. 

Nu blir det hemgjorda hamburgare, ett glas gott rött och soffhäng med film! Vad gör ni andra en lördagkväll i mitten av april? :) 

Maria


13 kommentarer:

  1. Självklart får man gröna fingrar med en rosa sekatör! Guuud vad mycket fint, jag döööör. Här blir det hemmapizza, mozzarella och rucola Med lite vin och soffhäng. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Klart trädgårdsarbetet går lättare, och fingrarna blir gröna med en rosa sekatör:)).
    Här är det soffmys med ett glas vitt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Något händer med mig med ;)!!

    Ja, så mycket fint Maria. Jag har varit på en runda idag....love it!!!

    KRAM och ha en fortsatt skön helg


    Lotta

    SvaraRadera
  4. Absolut en härlig tid som kommer nu! I sådana butiker kan jag gå lääänge och spana in allt fint :-) Ha en go lördagskväll!

    SvaraRadera
  5. Håller fullständigt med. Vår säger jag bara. Läckra färger. Snart kommer värmen.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  6. Håller med! Det händer ngt med mig med! Jag vill vill vill komma igång och påta bland växter och jord!
    Kram helena

    SvaraRadera
  7. Håller med om att det verkligen känns vår de där bilderna, jätte fina bilder.
    Kul att du visar flera smycken ska hålla ögonen öppna efter dem
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder snart så blir det trädgårdsfix :) kram Diana

    SvaraRadera
  9. Ja, nu kliar det verkligen i fingrarna. Idag ska jag köpa jord och plantera mina penséer i blomlådorna utanför köksfönstret. Längtar :) Varm kram

    SvaraRadera
  10. Åååhh vilket ställe. Tur att här redan är söndag sen eftermiddag så att min favvo handelsträdgård har stängt, annars vettesjutton om jag inte hoppat i bilen för att åka dit och kolla. Man blir jus så himla sugen när man ser allt detta. Sedan kanske inte gräsmattegödsel är så spännande direkt men oj så härligt det är när man har en fin gräsmatta.
    Min lördag gick åt till att laga en massa mat och baka samt ett annansyssla som jag gjort ett inlägg om. Definitivt mindre intressant än ett besök hos handelsträdgården!!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar inspiration! Vilken handelsträdgård är det där, måste ju bara dit i veckan!

    SvaraRadera
  12. Tack Maria =) då styr vi bilen dit i veckan =)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...