tisdag 9 april 2013

DIY till tvättstugan

Ett par små DIY-tips denna tisdag


Jag tillbringar en del tid i min tvättstuga, och vill gärna ha det trivsamt där med ;) En ny tavla som står i fönstret har jag enkelt fixat.

Skrev bara ner en text med snyggt teckensnitt och skrev ut! ;) Sen i med den i passande ram.  Texten har jag sett på en metallskylt i någon inredningsbutik. (Den lilla musen är en julklapp från någon av döttrarna för mååånga år sedan ;

Om någon minns... så såg det ut så här tidigare...


Mysigt och fint, men det är inte min grej riktigt, med det där gulliga.... Jag tror jag ska ge det till någon annan som uppskattar det bättre ;) 

Även strykbrädan har fått sig en uppfräschning! Nytt fint tyg. Hur enkelt som helst att fixa. Bara att klippa efter det gamla, sy på snedremsa runt om till kanal, trä i resår eller snodd. 

Glömde knäppa "före-bild" men hittade en bild där man ser en skymt av hur det såg ut innan...

Det är också ett överdrag jag sytt själv. Styker rätt mycket, så jag sliter ut överdragen ;) Dessutom blir de ju ganska fula efter ett tag. 

Så varsågoda, om ni vill ha något att göra idag, så fick ni ett par tips ;)


Maria

18 kommentarer:

  1. Tack för tipsen! Jättefin tavla och strykbrädsöverdrag. Snyggt tyg! Vår skrivare är sönder och jag saknar den verkligen, måste köpa en ny snart.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så fint!! Den där metallskylten har jag i min tvättstuga! Då kan vi stå där båda två i våra tvättstugor och läsa samma budskap ;-)
    Kram kram! Judita

    SvaraRadera
  3. Fin tavla! Och bra text ;)

    Du har en jättefin tvättstuga! Kanske skulle jag göra min fin så jag slipper alla tvättberg? :P

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. vi ska också göra våran tvättstuga mer praktisk, nu är det mest massa skit som hamnar därinne och ett enormt tvättberg finns där också!
    Fin tavla, så enkelt att göra också!
    Önskar dig en fin tisdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Min tvättstuga ser inte ut som Din just nu.... Nej, fy sjutton så den ser ut :(
    Det är fler än jag då som sliter ut strykbrädor..*skratt* Brukar få "skäll" av mina väninnor för att jag läggr ner för mycket onödig tid på stryktvätt. Men jag har i alla fall slutat stryka strumpor, under- och sängkläder!!
    Njut av tisdagen, kram Kate

    SvaraRadera
  6. Tänk om min tvättstuga kunde vara lika fin som din, våran är gammal ska göras om vid tillfälle, men just nu funkar den ju och man kan ju använda den för det man ska ha den till
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Snyggt och fräscht! Är ju så kul att små förändringar kan göra stor skillnad för känslan! :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Gillar skylten! Min man sköter tvätt bra så där är det ingen större risk men de små trollungarna lämnar ännu så länge mycket att önska!!!
    Vet du vi stryker så otroligt lite. Mannen har arbetskläder som ej behöver strykas och annars är det inte mycket skjortor. Själv har jag nästan aldrig strykgrejer just för jag tycker det är såååå trist. Minns första gången den åkte fram när någon av tjejerna var vakna och då undrade tror det var Emily som är äldst vad jag gjorde :-) Så du fattar hur sällan vi använder dem. Kanske skedde det mest när de sov när de var mindre men ändå. Snygg klädsel du sytt till din bräda.
    Kram anette

    SvaraRadera
  9. Snyggt! Jag gillar såklart den första skylten, den är mer jag som du säkert vet. Min strykbräda behöver också ett nytt överdrag igen.. "någon" la strykjärnet ner så vattnet rann ut. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  10. härlig text hihi, här skulle alla gå nakna om inte jag tillbringade mycket tid i tvättstugan:) En radio var verkligen ingen dum ide, så man kan lyssna på något trevligt under tiden med.
    Du e så duktig med symaskinen! jag har inte riktigt tålamodet till att sy allt för ofta, lite vimplar och kläder till barnen men det får vara väldigt enkelt!
    Ha en fin kväll.
    Kram Jenni

    SvaraRadera
  11. Tänk vad lite överdrag och fix kan göra det. Jag gillar i och för sig din förra skylt ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  12. Vilken fin tvättstuga!
    Önskar verkligen en make over i min!
    men J tycker den duger bra, han fixade där inne för tio år sedan!!
    Ja ja men jag vill ha nytt!Får se om det går att övertala honom!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Gillar den texten! Snyggt tyg, du får det att låta underbart lätt att sy!

    Det är kul att ha det lite fräscht i tvättstugan, det blir en del häng där!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Vi som skall renovera vår tvättstuga för den ser verkligen ut som hejsan svejsan, usch vilket projekt, blir trött bara jag tänker på det...Vill ha lika fin tvättstuga som din nuuuu, men jag är tacksam för några tips på vägen mot en finare tvättstuga. KramisarTina

    SvaraRadera
  15. Fin tavla, den idén snor jag nog! Jag klädde om strykbrädan bara genom att häfta fast nytt tyg ovanpå. Ännu enklare :)

    Kram

    SvaraRadera
  16. Så fint du har i din tvättstuga! Och håller med, det blir ju lite trevligare att vara är då, och man är ju där en hel del;) Vår tvättstuga är inte klar än men jag ska absolut sy ett nytt överdrag till strykbrädan. Blev jättesnyggt!!

    Kramar till dig!
    Fredrika

    SvaraRadera
  17. Vilken fin tvättstuga du har....tänker på min som är en ända röra.....Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...