fredag 5 april 2013

Fredag och ledigt (och ännu en vinst...)

Veckans mest omtalade dag?


Ännu en dag med sol! Är det inte fantastiskt? Hur länge har vi haft sol nu? Två veckor? Mer? Jag minns inte, men det är helt ljuvligt skönt med detta ljus! 

Solen strålar in i vårt vardagsrum och på bordet står ett underbart doftljus från Yankee Candle  , som jag haft turen att vinna i en utlottning på den HÄR bloggen. Jag som aldrig haft tur i spel... och trott på det där med "tur i spel...otur i kärlek..." (och tvärsom) Nä, jag tror inte på det längre! Jag har en ganska stark känsla av att ha tur i båda, just nu! :) 

Ljuset passar perfekt till det andra bruna i rummet. Kanske jag ska tända det en liten stund ikväll? Det är ju ändå fredag... ;)
Ledig fredag för min del. Jag har tagit ledigt torsdag, fredag denna vecka. ("Because I´m worth it..." ;)  Börjat dagen både igår och idag med drygt en halvtimmes rask promenad i morgonsolen! Så skönt! Idag blir det nog en tur till IKEA och några varv i matbutiken. 
Ha en fin fredag! Hoppas solen lyser på er! :)


Maria

34 kommentarer:

  1. Tur i kärlek, tur i spel. Underbart! Njut!
    Njut av helgen!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten! Den passade verkligen i ditt vardagsrum! Jag har bara jobbat två dagar den här veckan, välbehövligt...

    För mig blir det också några varv i matbutiken!

    Önskar dig en härlig fredag! Kram jenny

    SvaraRadera
  3. Härligt! Tur i både kärlek och spel! grattis:) och så fint du har det..
    Önskar dig sköna härliga lediga dagar..kramizar

    SvaraRadera
  4. Grattis vännen:), jag vann en resa till Mallis igår :) tjohoo stor kram Diana

    SvaraRadera
  5. Grattis! Och ja, du har tur i båda!
    Ni har det så fint!
    Trevlig helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Så kul att du skrev hos mig nyss! Jag satt precis och beundrade ditt "bruna" rum och skulle skriva en kommentar, då det pep till...
    Grattis till vinsten! Så kul att även du gillar brunt och rotting, ser jag ;-)
    Fiiiint!
    KRAM o ha en fab fredag vännen! Judita

    SvaraRadera
  7. De är så fina de nya Yankee candle ljusen, härliga dofter.
    jag är också ledig idag, så härligt skall göra lite ärenden och försöka hinna plugga lite och troligen blir det ett boråsbesök för mig och yngsta pärlan tillsammans med väninna och hennes dotter skall bli härligt i solskenet.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  8. Oj vilket fint ljus! Grattis! gillar de där burkarna med plåtlock :)

    Trevlig Helg!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Härligt med lite extra ledigt, jag ska jobba imorgon 7:15-21:15 så jag vet vad jag gör denna lördag, men det ger fina pengar i alla fall.
    Kul att du har flyt nu och vinner saker, jag har nog aldrig haft tur när det kommer till att vinna saker.
    Du ser ut att ha så himla fint/mysigt hemma hos dig
    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Grattis till den fina vinsten!
    Vad fint du har det.. mysigt sken i rummet!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Låter helt enkelt som en toppenhärlig fredag och en bra start på helgen. Snygg hörna i vardagsrummet. Ditt bord ser så mycket bättre ut hemma hos dig än det gör på Ikea :-)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Grattis till vinsten!! Så fint i ditt vardagsrum. Vilken härlig fredag du har. Själv börjar jag inse att jag varit ledig med valpLykke länge nu, och det är dags för jobb efter helgen...
    Ha en fortsatt skön fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Grattis till vinsten! Superkul. Oh vad fint ni har fint ni har fått det hemma i vardagsrummet. Jättefint! Ha en skön helg! kram Victoria

    SvaraRadera
  14. åh lät som det kommer lukta riktigt gott när ljuset är tänt!
    Vad roligt med lite vinster:) grattis.
    Ja hoppas detta väder håller i sig, allt blir så mycket lättare då oxå.
    Ha en fin kväll.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  15. Grattis till vinsten! Sååå fint den passade i vardagsrummet! Härliga bilder!

    SvaraRadera
  16. Sååå fina bilder! Jag gillar verkligen ditt nya bord!! Jag vill också byta ut mitt :-) Man blir allt lite sugen när man ser allt fint på bloggarna! Ett stooort grattis till vinsten också! Vilken tur du har! Härligt med extra lediga dagar! Det har jag också haft... och solen har skinit varje dag :-) Tusen tack för din kommentar om mitt arbetsrum! Ha en fab friday!

    SvaraRadera
  17. Fin fina bilder. jag har också tur i båda... Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  18. Ahhh,jag tyckte jag såg en underbart fint broderad kudde i soffan. Ja, sy är verkligen livet! :)

    SvaraRadera
  19. Åh en av favoritdofterna, grattis fina du!
    Önskar dig en finfin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  20. Kul att du har turen på din sida ;) Så stort ljuset är! Trodde jag inte...
    Grattis till vinsten!

    Men alltså vilket drömrum! Ni har fått ihop allt så fint. Och det nya soffbordet, så fint!

    Hoppas ni har en härlig fredagskväll!
    Här blir det lite bloggande och sen en skräckis :)

    Kramar!
    Ps. din sko skickas i helgen! Ska bara dubbelkolla så jag har kvar adressen.

    SvaraRadera
  21. Riktigt riktigt snyggt!
    Klokt att ta lite ledigt, det behöver man, särskilt efter den här vintern..
    Tack för dina snälla ord om bilden, jag har ju en bra modell som funkar på bilder!
    Hoppas helgen blir trevlig för dig!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  22. Åh vad fint du har i ditt vardagsrum, ombonat och mysigt - samtidigt sobert och stilrent :) Stooort grattis till din vinst också, så klart ska du tända ljuset en fredagskväll :))

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  23. Hoppas du njuter av ditt ljus nu. Så roligt att vinna! Jag vann också ett ljus hos en annan bloggare i veckan, brukar heller ALDRIG vinna.

    Förresten, hur går det med dina planer om att starta eget, har du kommit någonvart?

    Kram

    SvaraRadera
  24. Du har det så fint. Hoppas du har en fin fredag. Kram Anette

    SvaraRadera
  25. Åh va fint du har det! Jättefina detaljer, ljuset bland annat. Kul att vinna!
    Härligt med lite ledighet, särskilt i detta ljuvliga väder!
    Ha en fin helg nu.
    Kram!

    SvaraRadera
  26. Grattis till vinsten :)
    Härligt att ta sig dagar ledigt :) morgonpromenader är ljuvliga...
    Hoppas att du hade en skön fredag och lördag ger dig sol och härligheter
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  27. Vilken mysig fredagskväll du hade!! Jag kommer ha en liknande kväll ikväll och det ser jag fram emot! (gäller att inte somna mot sambons axel bara...;))
    Och du har ju bara så fint hemma hos dig! Det ser så inbjudande ut:-)

    Ha en bra kväll!
    Kramar fredrika

    SvaraRadera
  28. nä men hej vilken fin blogg jag hittade här då! Hit återkommer jag gärna. Mycket att inspireras av!
    Ha en fin kväll
    Marie

    SvaraRadera
  29. Tillykke... Dejlige billeder...!
    Sikke da en herlig fredag du havde :-) Der ser rigtig hyggeligt ud hjemme hos dig, super fin inspiration :o)
    Rigtig fin weekend - kram herfra

    SvaraRadera
  30. Härligt att vara ledig och att det är bra väder! Kan det bli bättre. Ja tur har du ju också ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  31. Grattis!!! Så roligt! och visst är det härligt att solen visat sig så länge nu :) Jag får sån energi!
    ha en fin söndag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  32. Grattis till vinsten. Var kommer de fina silveräggen från???? Ha en bra dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De två större har jag köpt på nätet, någonstans... minns ej butik. Den minsta är köpt i byns fina lilla blomsterhandel.
      Kram /Maria

      Radera
  33. Vad roligt att du tycker om ljuset, det är en storfavorit här hemma. :)

    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...