fredag 19 april 2013

Att fylla 42


Igår fyllde jag år. Upplysningsvis 42, om någon undrar ;) 


Av någon underlig anledning så tycker jag att alla jämna tal låter äldre när man säger dem, än de udda... Gjorde den reflektionen när jag fyllde 39... kändes bättre att säga 39 än 38... Ja, jag vet jag har lite konstiga idéer/uppfattningar ibland ;) Så nu får jag stå ut med att vara 42 tills jag fyller 43 ;) 
Firad av familjen med både smörgåstårta och prinsesstårta. Paket i olika modeller. 


Bland annat så fick jag en fin klänning i ett märke jag aldrig testat. Någon annan som brukar köpa deras kläder? Det var ju så denna gång att jag hade lite svårt att skriva önskelista, men jag fick ihop en liten kort en, och så skrev jag också att jag tycker det är roligt när Mannen i mitt liv (som var den som skulle ha listan) väljer något själv. Nuförtiden är det ju öppet köp, typ överallt ;) För mig är det ett bra sätt att testa något nytt, (nya färger t ex.) när det gäller kläder, som Mannen i mitt liv ofta köper till mig i present. 
Något som stod överst på önskelistan var en lördag i Stockholm med frukost dagen därpå... För två ;)



Och det fick jag! Om en månad checkar vi in. En tur ut i skärgården för lunch, står på programmet också :) Något jag längtar efter! Ett par saker till fick jag, men de visar jag vid annat tillfälle. (Svärmor undrade om jag fyllde 50, när jag räknade upp presenterna för henne i telefon ;)

Nu får ni ha en bra fredag alla! Och tack för gratulationer både här och där igår :)


Maria


28 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott!

    Vad mycket roligt och fint du fick. Låter mysigt med skärgårdsturen.

    Önskar dig en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Ett jättestort GRATTIS! i efterskott!!
    Vilka fina presenter Du fick, det duger det:)

    kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Stort grattis i efterskott! Så många fina presenter! Så mysigt med en tur till Stockholm.
    Ha en fin fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Stora o många grattiskramisar i efterskott fina Maria. Så många fina presenter. Klänningen från Desigual är supersnygg o en tripp till Stockholm kommer ju bara att bli så mysigt. Ha en skön fredag. Tina

    SvaraRadera
  5. Ett stort grattis i efterskott :)
    Vas skönt att få komma iväg en dag/natt!
    Jag har några Desigual kläder, gillar dom, vissa plagg är liiiite för mycket tryck och färg! Din klänning ser snygg ut!
    Önskar dig en härlig start på fredagen
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott hoppas du hade en underbar dag med nära och kära
    kram Linda

    SvaraRadera
  7. Stort grattis i efterskott!
    Härliga presenter.. Underbart att få åka iväg sådär på tu man hand!
    Fredagskramar till dig

    SvaraRadera
  8. Grattis till dig! Mycket fint du fick. Den där helgen borta i stora huvudstaden låter toppen. förstår om du längtar.
    Jag fattar hur du tänker kring udda och jämt. Har nog inte tänkt så själv men när du förklarar det så känner jag lite åt samma håll.
    Ha en trevlig helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Meeen... Stooort GRATTIS till dig min vän!
    Vilken underbar klänning, så härliga färger, den blir fin till sommaren den :)
    Va mysigt med en hotellnatt och några dagar i stora staden :)
    Ha nu en underbar fredag och jag tycker att du ska fira med ett glas rött ikväll att du fyllde år igår.. hihi.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  10. Jättegrattis i efterskott till dig!!
    Härlig klänning, jag gillar verkligen Desiguals kläder och mönster! Även om jag normalt inte gillar så färgstarkt så funkar dessa på något sätt. köpte en tröja till dottern och den har verkligen bra kvalitet!
    Hade nog hellre fyllt 42 än de 45 jag fyllde nyss, så jag vet inte riktigt det där med ojämna siffror... :-)
    Stora kramen
    Susanne

    SvaraRadera
  11. Wooooow! Vilken läcker klänning. En hotellvistelse för två är ju också sååå underbart. Och du...somna sött! Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  12. Grattis i efterskott! Då är vi av samma fina årgång ;)! Ha en riktigt fin kväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  13. Grattis på din dag ...
    Kul med en Stockholms vistelse ;)
    Ha en go fredag
    Kram

    SvaraRadera
  14. Ett stort GRATTIS till dig i efterskott! Jag tycker det är svårt att förstå att man är så gammal när man är så ung i sinnet ;)
    Önskar dig en skön Fredag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  15. Hipp hurra! Stooort grattis!! Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  16. Stort grattis i efterskott. Ingen dålig present.. Stockholm va mysigt :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  17. GRATTIS!!! Stor kram och vilka jättefina presenter. Både att ha på och upplevelser. Bästa kombon!

    Ha en fin helg finaste Maria!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  18. GRATTIS Maria...hipp hipp HURRA!!!Du blev verkligen uppvaktad med många fina presenter. Jag tycker att Desiguals kläder är superfina! Jag har inte köpt något ännu men tittar gärna när jag får tillfälle. Jag önskade mig en väska av tomten...och det fick jag..den hade kärleken valt ut aldeles själv och den är jag så nöjd med:)Här i Täby där kärleken bor(är där nu) finns en ganska stor Desigual-butik...i år har jag både en student och kärleken fyller jämna år...har nog tänkt mig en klänning till dess (eller två):)Kram Maria

    SvaraRadera
  19. Litet sent Grattis :) Jag gillar Desigual, brallorna framför allt :) Ha en bra helg! Anna

    SvaraRadera
  20. STORT GRATTIS ! och en fantastiskt fin årgång de där 71 :orna ;) själv har jag ett halvår kvar till 2:an .

    och man kan ju förstå vad svärmor tänkte ..superfina presenter.

    KRAM
    Pernilla

    SvaraRadera
  21. Åååå vad härligt. Stort grattis i efterskott. Jag ar ju nyss fyllt 39 och jag vet inte men nog tyckte jag det kändes bättre att säga att jag var 38 haha. Hoppas du har njutit av din dag i ala fall . Kram Anette

    SvaraRadera
  22. Ja jag har haft det bra på min korta visit i Katrineholm.
    Det var bra priser på smycken.
    Nu har vi fredagsmys jag och sambon efter en vecka där vi typ inte setts alls för han har varit iväg på olika saker.
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  23. Grattis grattis:) så fina saker du fått. Desigual är märket va, tycker jag känner igen färgerna och mönstret. Har du inte varit inne i deras butik innan så gör det. Väldigt speciellt tycker jag, mörka murriga färger i butiken men deras kläder är ju verkligen färgglada och fina, de flest iallafall. Den var jätte fin som du fick tycker jag.
    Härligt med hotell och allt, det är så svårt att köpa saker till varandra så jag uppskattar oxå mer att vi åker iväg själva en helg:) inte allt för ofta det händer.
    Ha det så gott.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  24. Grattis finis och du serbra mycket yngre ut :) 43..ja där är ju jag..kram Diana

    SvaraRadera
  25. Grattis i efterskott, Maria!! Kul med eget påhittade presenter från maken. Det är min man också bra på !!
    Önskar dig en härlig dag, kram Kate

    SvaraRadera
  26. GRATTIS! Underbar present! Jag tycker också bäst om ojämna tal inte bara vad gäller ålder utan allt!
    Jag fyller ojämt i år, 41, så vi är nästan lika gamla!

    Önskar dig en fin helg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  27. Grattis i efterskott :) Låter som fantastiska presenter. Och desingual, I love it! Färgstarka och supersnygga. Ändå stilrena på något sätt! Hoppas du gillar dem lika mycket :)
    Kram

    SvaraRadera
  28. Skickar ett försenat Grattis!!
    Verkade som om du hade en underbar dag!!
    Kul att få det man önskar sig..och lite därtill...:) Såå mysigt med en hotellvistelse!! Just detta som jag skrivit tidigare..att man gör någonting tillsammans...utan barnen!! Det är ni fantastiskt bra på...att ta vara på varandra!!
    Önskar dej en fortsatt mysig söndag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...