måndag 8 april 2013

Att inspireras av saker

Mitt senaste halsband...


Ofta finner jag inspiration till smycken bland kläder och annat. Denna gång var det en väska som fick igång min kreativa hjärna. 

Hjärnan sände signaler till fingrarna... eller något sånt ;) Ett halsband knåpades det ihop i alla fall, efter att ha dykt ner i alla pärlburkar för att leta pärlor i rätta färger. 


Väskans färger fick mig att tro att det skulle bli snyggt med ett länkat halsband i just de färgerna... 

Jo, men jag är rätt nöjd med resultatet faktiskt!

Passar bra till vit blus/topp och jeans eller khakifärgad kjol/byxor... 

Tanken slog mig precis... 
"Undrar hur många smycken jag knåpat ihop genom åren?"


Maria

20 kommentarer:

  1. Du ska absolut vara nöjd, det blev jätte fint. Önskar dig en fin start på veckan och en bra dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Håller med Anette, sååå snyggt. Ses snart! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Åh, fint du är såpysslig kram Diana

    SvaraRadera
  4. Jättefint smycke. Vad duktig du är. Ha en fin vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. Superfint!! Vad duktig du är. Klart du ska vara nöjd!
    Ha en fin måndag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. God morgon vännen!!
    Säger det igen!! Du är så duktig..på att göra halsband.
    Klart att du skall vara nöjd, det passar ju perfekt i färgerna!!
    Önskar dej en underbar dag! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Jag förstår att du är nöjd - det är jättesnyggt. Ha en fin dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Åh, Maria vad snyggt, verkligen!!! Du har öga för det där !
    Önskar Dig en ny skön vecka, kram Kate

    SvaraRadera
  9. Jag instämmer med övriga ;-)
    Så fint och när man såg det ovanpå väskan så ser man ju tanken bakom. Kul!
    Kram och ha en skön vecka.
    Anette

    SvaraRadera
  10. Jamen du, preeciiis, det var ju det du skrev inne hos mig häromdagen! Din väska... Och TITT så fint det blev! Skulle ju passa ypperligt till outfiten som jag visade då ;-)
    Så himla duktig du är!
    Kramar! Judita

    SvaraRadera
  11. Kanonfint! Färgerna är superfina tillsammans!! Vad kul att få veta inspirationen bakom ett verk! Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  12. Du är verkligen så himla duktig!! Smycket var jättefint, bilderna var jättefint och väskan var jättefin!
    kramar

    SvaraRadera
  13. Välkommen som följare:) Ja kaminen är fin...men den blev min 18-åriga dotters stora sorg den där gången för 14 år sedan när vi skulle hämta hem den...ja när hon insåg att det var en kamin och inte en KANIN vi skulle hämta...hihi...

    Superfint smycke du gjort! Vad duktig du är:) passar fin med väskan (ser ut att vara en ceannis?). Jag älskar de tygerna.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Å jätte fint halsband!
    Så duktig du är! Är det svårt att göra halsband, jag har faktiskt aldrig prövat, jo en gång till mannen men då var det en platta som bara skulle sättas i ett läderband hihi jääättte enkelt hihi.
    Ha en fin kväll.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  15. Man vet aldrig vart ifrån inspirationen ska komma ifrån?? Fint blev det!

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  16. Va duktig du är!!! Jättefint blev det! Kul att du delar med dig av det som inspirerade dig! :)
    Stor kram

    SvaraRadera
  17. Supersnyggt halsband, ha en bra vecka Karin

    SvaraRadera
  18. Vad duktig du är!! Så fint det är och kommer passa jättesnyggt till vit blus, precis som du säger!

    Hoppas du har en fin kväll!
    Kram Fredrika

    SvaraRadera
  19. jättesnyggt! Verkligen! Älskar det!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...