tisdag 16 april 2013

Att vara vinlådeberoende ;)

Att vara vinlådeberoende... 


... måste ju vara bättre än att vara  lådvinsberoende? ;) 


Nej, det är inte så illa att jag är beroende av varken det ena eller det andra faktiskt! (min enda last är inredningsmagasin, för övrigt!) Men jag är lite såld på trälådor...

Eftersom jag inte har några fina gamla lådor i trä, så måste jag ju fixa nya. Och då brukar jag passa på att köpa vin som levereras i trälådor, om man köper ett antal ;) 


Det har blivit några på sista tiden, så nu är det överfullt i både vinkyl och vinhyllan. Så fullt att vi igår fick lov att köpa en till vinhylla till köksön... ;) 

Är det fler än jag som gillar trälådor? 


Maria


19 kommentarer:

  1. Fniss! Du är rolig du.. Jag gillar trälådor och gärna gamla så klart, men dom du visar är carmiga pga. texterna. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. men så fina lådeor. vi ska ju få vinkyl i vårt nya kök så då tänkte jag beställa lite lådor. var hittar man dessa? Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Låde-beroende ;-) hihi...
    Det är fint med lådor... Och lite extra vin hemma är väl aldrig fel...
    Njut av tisdagen
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Jag älskar vinlådor och vin:)
    Jag sparar också på lådor!

    ha en bra tisdag

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hahahha ja ibland vill man bara ha en sak o blir helt beroende o vill ha flera :)
    Ja jag gillar också lådor men har inte så många.
    Är beroende av kuddar o har massor :)

    Kram Camilla
    ps missa inte min fina utlottning med jotex

    SvaraRadera
  6. Får prova att bara beställa själva lådan! :)
    Önskelista är bra! Jag sa till sambon att jag önska mig ett växthus i present, han tyckte jag var lite tidig.. Fyller i september men då har han tid att fundera på.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. JA, JA, JA!! Gillar massor men har inte hittat någon, har ännu inte frågat i någon stor vinaffär men kollade i påskas med min mans systerson, som är konferenschef på en vingård. Men nej han hade inte sett några på länge och verkade inte veta vart man skulle kolla. Kanske måste jag beställa en låda från/via Sverige?
    Visst är det äckligt när man vet att man har möss jag fattar precis vad du menar. Flyttade in mina panodil till mitt rum, så att om jag skulle behöva en mitt i natten, så behöver jag inte gå ut i köksområdet i mörkret på natten då de verkar vara i farten. För tänk om en skulle springa över foten!!!! I går morse när jag var på vär ut och bara sprang in i köket så satt en liten mus på golvet nedanför diskbänken. Den hade precis kommit ut ur diskbänksskåpet och antagligen ätit av giftet och sså dog den bara där mitt på golvet framför mig. Ringde min man som sa att du måste slänga ut den!!! Så motvilligt så tog jag sopskyffeln och slängde ut den över staketet till fåglarna. Tog en stund att "varva ner" efter den äckelerfarenheten kan jag lova. Jag har nu förklarat krig mot dem ;-)
    Kram vännen, ha en fantastisk fikatisdag!
    Anette

    SvaraRadera
  8. Vilka fina trälådor förstår att du är " beroende "
    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Förstår att du blir beroende av så fina trälådor, men vin är inte dumt det heller. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Det är fint med trälådor ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  11. Ja det är nog bättre med ditt beroende då! Själv är jag lite äppellådeberoende och går och trånar efter de lådorna som det kommer ekologiska äpplen i till jobbet!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Finfina lådor! Förstår att ni måste utöka. Tänk bara på det där med mousserande viner. Tänkar på vår "olycka" med den varan. Kram

    SvaraRadera
  13. Läckra trälådor och så gott med vin....;) Till våren och sommaren är det alltid gott att ha lite vin hemma när man kan sitta ute och smutta på ett glas i kvällsolen!!
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  14. Smart. Så länge du inte är allvarligt beroende av vinet så är det ju bra haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  15. Himla bra med en fin förpackning också! Blir ju som en superbra bonus :-) Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  16. Dags att ställa till med kalas så du "blir av med" vinet :)
    Underbara lådor, och gott vin dessutom!
    Kram

    SvaraRadera
  17. ha ha ha, härligt. Skönt att veta att det alltid finns vin hemma om man får lite besök eller suget faller på:) Trälådor är ju så fina. Jag har varit ute efter sockerbolagets trälådor ett tag, förra veckan hälsade jag på en kompis som hade städat ur en ladugård..ska säga att han gjorde det ett par dagar innan jag var där. Han hade hittat ganska många sådana lådor..och SLÄNGT dom!! Jag ville helst att han skulle åka och hämta tillbaka dom från tippen, fy och tänk om jag kommit ett par dagar tidigare!
    Hemska tanke eller hur.
    Ha en fin dag imorgon.
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  18. Ha ha vad fyndig du är!!!! Tycker vinlådor är fint och jag har fått några av en kompis, men jag vet inte riktigt vad jag ska ha dom till!
    Vet du?
    Vinet på översta bilden såg väldigt gott ut och antar att det är det också eftersom du har en köpt en hel låda!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  19. Vad fina trälådor!
    Har några trälådor men jag vet inte vad jag ska göra med dem.
    Vad gör du med dina?
    Vin är ju himla gott så jag förstår att du köper och bunkrar upp.
    Ha nu en fin onsdag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...