onsdag 24 april 2013

DIY- från köksbord till laptop-bord

Ett litet DIY-tips... 
(om ni har ett gammalt köksbord som står och skräpar...?;)


Vårt gamla köksbord "blev över" vid flytten till nya huset, då vi fick för oss att vi skulle använda matgruppen i ek, i nya köket istället. Det gamla köksbordet ville Mannen i mitt liv kasta... -No,no,no... Kommer aldrig på fråga! Det har så vackra ben och är tillverkat i Insjön, på ett möbelsnickeri, det slänger vi INTE! 
Vi körde det till ett förråd vi disponerar. Men Mannen i mitt liv hade tyvärr (?) lyckats ha av två ben på bordet, när han sköt in det i släpet vid flytten... (Jag kan mycket väl tänka mig att han inte var så värst intresserad av att vara rädd om bordet :( )

Så klart ville han kasta bordet, när det var trasigt... men jag hade snabbt fått en idé... Nu har vi (eller det var faktiskt Mannen i mitt liv som fick göra det) sågat av drygt 30 cm av den änden med hela ben. Jag har målat bordet och det står, uppskruvat mot väggen, i min ateljé som ett laptop-bord! 


Och vet ni... de andra två benen har jag sparat. Själva benen, var hela, det var bara där de var fästade som träet gått sönder... 

Säkert kan jag hitta på något kul av dem med! ;) 


Maria

14 kommentarer:

  1. Vilken smart idé och snyggt också!
    Makramé kursen kommer att vara på Kungsholmen, vet ej vart ännu. Skulle va så roligt om du kommer!

    Kram viktoria

    SvaraRadera
  2. Men så smart och fint. Klart man inte ska kasta saker innan man vet vad man kan göra med dem. Supersnyggt! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Va fiffigt! Och snyggt!!! Du kommer på så roliga ideer... Kreativ som 17! :) Ja, du kommer säkert på nåt fyndigt för benen också... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken finfin idé, blev ju kanonsnyggt! Återvinning är det bästa!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken bra idé och snyggt blev det också :)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  6. Så snyggt och roligt! Det var ju en riktigt lyckad olycka... :-)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Snyggt! Vilken bra idé. Tur att bordet inte hamnade på tippen.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Nä förstår att du inte har mage att slänga ett sådant fint bord! Kanon idé att dela på det och benen kommer säkert någon gång att komma till användning!
    Hoppas du har haft en bra dag trots de tråkiga igår...
    Kram kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Det där blev ju jättebra och snyggt.Supersnygg och smalt så det inte tar upp plats också. Gillar benen och kurvorna på bordet. Såg någon på ett renoverings/inredningsprogram nyligen som gjorde något liknande men sparade och använde båda halvorna och satte dem som sängbord. Ja det var förståss inte ett matbord utan något mindre bord ;-)
    Undrar vad jag kan såga itu.....?
    Ha det fint!
    Anette

    SvaraRadera
  10. Vilken bra idé!!! och snyggt blev det också!! Så städat och fint Du har i din ateljé, hos mig känns det mer som kaos. Jag är sån när jag håller på med någonting, då måste allt vara inom räckhåll och då blir ordningen därefter.

    kram Lisa

    SvaraRadera
  11. Vad läckert! Bra tips om man råkar få ett bord över. Ha en fin torsdag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  12. Det blev ju super fint. Vilken bra ide. Önskar dig en fin dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Vilken toppen ide! Gillar det verkligen :))
    Kanske va lite tur att benen gick av ändå? :P Han hade en baktanke :P

    Ha en fin kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Det blev toppenbra! Kul med annorlunda idéer. Jag får inte alltid igenom mina här hemma ;-) Trevlig helg!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...