måndag 30 maj 2011

Glad amatör!


Just när det gäller trädgård är jag verkligen en "glad amatör". Kan inte mycket om vilka blommor som kräver vad, men jag tycker det är roligt! Den senaste tiden har det varit ganska mycket att tänka på, på mitt jobb. Då är det bra att kunna koppla avfritiden. Jag brukar inte ha några större problem med det, men som sagt nu har det varit lite extra mycket. Just ikväll infann sig verkligen den där känslan av total avkoppling. Jag och yngsta dottern har varit ute i kvällssolen och sått lite frön i en rabatt. Fyllt på med lite jord och vattnat och pysslat. När jag ändå höll på så drog jag upp några mindre välkomna gröningar också. Det är en skön känsla när man ser att det är ordning i landen.

 Och så får jag ju använda mina fina röda gummistövlar som jag gillar så mycket... Fattas bara de där vackra handskarna med motiv från Leksandsdräkten!

Njut av kvällssolen!

Maria

3 kommentarer:

  1. Åh! Jag är avundsjuk. Vad fint det kommer att bli. Jag gillar ju att greja i trädgården men nu orkar jag bara inte. Rosenskära ser jag, de ska inte ha så mycket gödning för då blir det bara blad. Lycka till! Kram!

    SvaraRadera
  2. Snygga stövlar är ett måste i trädgården! Tror jag håller mig till det ;-) Ett par Hunter vill vill jag ha! Hoppas du hittar handskarna!
    Och ja, jag tänkte faktiskt lite på dina tonåringar när jag skrev mitt förra inlägg
    :-)
    /Kram

    SvaraRadera
  3. När jag köper nya nästa gång (vilket lär dröja, köpte dessa förra våren) blir det nog ett par Ilse Jacobsen Long rubberboot i vitt! Supersnygga.
    Tillägger också att tonåringar gör mycket bra också, om man ber dem! ;) Som t ex tvätta, laga mat och städa m.m... ;) :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...