tisdag 17 maj 2011

Lyckat och mindre lyckat!



Jag har varit på jakt efter virkad spets, på metervara. Ja, det är väl inte så svårt att få tag i? Jo... om man som jag, är på jakt efter blått... Har letat i både fysiska butiker och
nätbutiker. Googlat och frågat i forum, men utan resultat. Jaha, ja... Bara att ta saken i egna händer då, tänkte jag. Köpa blå textilfärg och vita band. Blanda ihop det så blir det ju blått. Sagt och gjort. In på lilla sybehörsaffären och fixa vita spetsband och så in på stora mataffären för att köpa färg. Kändes lite väl dyrt att bara färga spetsbanden för de ca 80:-, som färg plus salt kostade. Så jag fick den briljanta idén att färga de gamla stolsdynorna samtidigt. Perfekt, då får de nytt liv också! Men det blev tyvärr inte så perfekt, för dynorna blev fläckiga och intefina... Får se om jag färgar dem en gång till, eller om de får lämna mitt hem?  Men spetsbanden blev i alla fall perfekt! Nu kan jag sy dem på någon tunika eller något linne!

Trevlig Tisdagkväll till er!

Maria

5 kommentarer:

  1. Vilken tur att spetsen lyckades, det var ju ändå huvudsyftet!

    SvaraRadera
  2. haha... Ja, så tänker jag också! ;)

    SvaraRadera
  3. Så snart får vi se dig i blå spets! Spännande...

    SvaraRadera
  4. Hej där och vad roligt att få läsa din historia. Och oj vad stora barn du har nu :) då är väl småbarnskaoset ett minne blott ;)Fast du har så rätt i att åren går hualigen väldans snabbt så det är lika så bra att gilla läget, kaos eller inte!

    Fin blogg du har förresten!
    Kramar!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...