måndag 9 maj 2011

Stryktipset

I normala fall tycker jag det är rätt avkopplande att stryka. Kläderna blir så fina när de är släta och ihopvikna. Snyggt i garderoben blir det också. Men när det blir så där att man ligger efter, då är det inte lika rogivande. Jag hade en sådan hög igår. Stod i en timme och strök, ändå nådde jag inte botten på korgen. Fortsatte faktiskt nu på morgonen, eftersom jag har lite sovmorgon på Måndagar. När man strykermycket som jag faktiskt gör (Familj på sex personer, och så stryker jag ju mycket när jag syr) så är det bra att ha ett bra strykjärn. Jag använder mig av en ångstation (Tefal anti calc Pro Express turbo), som jag tycker är riktigt riktigt braDet går snabbare än med vanligt järn och det är faktiskt roligare att stryka...  T.o.m. Mannen i mitt liv stryker mer sen vi införskaffade den... Den kostar en slant, men är väl värd varenda krona!

Ha en bra Måndag!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...