lördag 21 maj 2011

Dagens kap

Idag har det varit marknad här på byn. Själv är jag inte speciellt intresserad av att gå på sådana evenemang, men yngsta dottern ville så gärna och vad gör man inte för sina kära? Sagt och gjort, en snabb visit blev det innan det var dags att åka till stallet. Några butiker hade passat på att sätta ut bord på trottoaren med diverse prissänkta prylar. Fyndade faktiskt en snygg ljusstake för halva priset hos den lokala lilla blombutiken.
Tog en titt inne i butiken också, men köpte inget. Väl hemma igen efter lämnande i stall, besök på flygfältet med Mannen i mitt liv och mathandlande, funderade jag på om jag ändå inte skulle ha köpt en kanna med blomma i, som jag såg där i blombutiken..? Jättefin 259:-. Jag gör nog det på Måndagkväll, tänkte jag!
När det var dags igen att hämta i stallet passade jag på att besöka stora handelsträdgården. Behövde lite nya blommortrappen. Och då hittar jag inget mindre än just samma kanna som fanns i lilla blombutiken! Den står där ensam övergiven bland en massa andra krukor. Det var nog meningen att jag skulle ha den...? På prislappen stod det 59:90... Gick och hämtade en murgröna för 39:90, vips så var det dagens kap!

Nu står den så snyggt i ett av vardagsrumsfönstren. Har dekorerat med en gammal ljushållare. 

Härliga lördagkväll!

Maria

3 kommentarer:

  1. Oj! Vad bra kap du gjort i dag! Verkligen snyggt.

    SvaraRadera
  2. Du är bra på att fynda,du! Fint!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...