onsdag 25 maj 2011

KÄRLEK

Rosor... kärlekens blommor...


Visst är det underbart att känna kärlek! Kärlek till sina barn, föräldrar,syskon, husdjur, till sin livskamrat... Man kan känna kärlek på olika sätt beroende på vad "föremålet" för ens känslor är.
Idag blev jag så tydligt påmind om hur det var när man var ung och nykär.
Det började när jag stod och väntade på tåget inne i "lilla storstan". Någon meter ifrån mig står ett mycket ungt par och kan inte slita sig från varandra. Deras blickar är fästa på varandra precis hela tiden. De skrattar glatt tillsammans håller om varandra och pussas mer än då och då. Kan inte låta bli att känna mig nästan lite gammal... inte står jag och Mannen i mitt liv sådär betagna av varandra klockan 15 en onsdag eftermiddag... Tyvärr... När jag några minuter senare sitter på tåget hörs ett evigt "smackande" och småfnissande precis bakom mig. Ja, det är det unga paret som sitter där. Vi kliver av vid vår "by" och det visar sig att vi ska med samma buss ut mot "lilla byn". De kan fortfarande inte släppa varandra... På bussen sitter jag några stolsrader bakom dem, och de är fortfarnde lika upptagna med att pussas och skratta. Så underbart det måste kännas för dem tänker jag! Unga och kära och hela livet framför sig!
Och så tänker jag att även om jag och Mannen i mitt liv inte pussas och visar vår kärlek på exakt det där sättet, så älskar vi varandra och det är en djup kärlek vi har! Vi har gått igenom ett och annat under dessa snart 21 år, som vi varit tillsammns, som har stärkt våra känslor för varandra. Vi tar hand om varandra, respekterar varandra, skrattar mycket tillsammans, pratar om allt och är noga med att få tid tillsammans även utan barn ibland. Det tror jag är väldigt viktigt om kärleken ska leva. Och vi var ju faktiskt ute och lunchade tillsammans så sent som idag...

Var rädda om varandra!

Maria

2 kommentarer:

  1. Så fint skrivet! Och så sant! Hoppas allt gick bra idag!
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Ett underbart inlägg!
    Gäller att vara rädda om varandra..och leva här och nu!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...