söndag 15 maj 2011

Socker eller mjölk?


Jag använder varken socker eller mjölk till kaffe eller the. Men bjuder gärna på sådant i arvegods från farmor och farfar. Tycker väldigt mycket om denna vackra gräddkanna och tillhörande  sockerskål!  Gillar pressglas, det känns liksom lite levande med strukturen. Jag är av den åsikten att man ska använda sina gamla arvegods, trots att man förstås är rädd om dem... Men står de bara instängda i ett skåp, så glädjer de ingen. Det är min mamma som gett mig dessa, efter att hon och pappa ärvt dem efter farmor och farfar. När jag tar fram dem till kaffegäster, så tänker jag på både mamma och farmor... 

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack för titten hos mig.
    Här var det mysigt.
    Jag gillar också ärvda saker. Vi har en hel del här hemma, både i saker och möbler.:-)
    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen också gamla fina saker. Har en liknande gräddkanna som jag fått. Klart de ska användas.

    SvaraRadera
  3. Tack snälla! För din kommentar i min blogg. Är såå tacksam och glad över nya besökare!
    Ja viss är pressglas vackert! Har också lite arvegods..både från mormor och farmor!
    Ha en fortsatt underbar kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...