söndag 8 maj 2011

God Morgon Söndag!

Jag vet de som har en lätt ångest på Söndagar. Jag vet hur det känns för jag har själv haft det. Många gånger... Men det var länge sen nu. Men när mannen i mitt liv veckopendlade i jobbet, och vi fortfarande bodde i Dalarna, då hade jag söndagsångest vill jag lova! Mannen åkte tidigt på Måndagmorgon, före kl 4:30. Väskan packades på söndagkvällen och jag avskydde den stunden... Han kom hem igen på Fredagkväll framåt 18:30. Ensam med fyra små barn, så var inte veckorna så roliga alla gånger. Men så tog vi ju beslutet att flytta på oss, vilket jag aldrig ångrat! Så var söndagsångesten borta och jag slapp se den där packade väskan på söndagkvällen...  Nu har jag förmågan att njuta av söndagar också. Det är ju faktiskt en hel ledig dag!
Idag börjar jag min dag med frukost ute i uterummet. Vi har morgonsol där och det är underbart! Björkarna grönskar så vackert och tulpanerna knoppas utanför fönstren.

Ha en skön Söndag!

Maria

1 kommentar:

  1. Bra att kunna leva i nuet. Lätt när det är så härligt väder. Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...