onsdag 1 juni 2011

NEW ENGLAND


länge jag kan minnas att jag haft något som helst intresse för inredning, så har det marina funnits med. Egentligen vet jag inte riktigt varför? Jag är ingen "båtmänniska" (vilket många frågat, när de varit hos mig), men jag älskar havet och skärgården. Drömmen är att någon gång få ha ett hus i skärgården eller på västkusten.
I mitt hem finns bl a stenar, fyrar, båtar, och fiskenät representerat på olika sätt blandat med färger och andra detaljer som passar in i det marina temat. På senare tid har jag förstått att det handlar lite om "New England-stilen", som jag fastnat för.


Förra veckan t ex blev jag smått förälskad i en så kallad skeppslykta, som fick följa med hem i shoppingkassen.


Och i fredags var Mannen i mitt liv ute i skärgården med "Briggen Tre Kronor", då knäppte han den här bilden:

Foto: P.W

Helt utan tanke på att hans fru skulle kunna använda den till en tavla! Jag vet att Par Courrier säljer liknande bild från Af Chapman, som tavla. Men Mannen hade ingen som helst aning om det ;) (Och jag tänker inte sälja bilden  heller. Däremot har jag valt att skydda bilden, på nätet) Ska köpa en svart snygg tjock ram till den och hänga den på väggen i uterummet tror jag.


Ha en trevlig helgdagsafton!

Maria





4 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att läsa att ngn har samma intresse som jag själv...
    Bor på västkusten..och har alltid haft..fisknät...osv..som prydnad...
    Idag fixade jag till lite på balkongen och då kom en fyr och lite smått o gott fram!
    Såå kul...att mannen tog just ett sådant foto!!
    Ha en fortsatt underbar dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild maken tog! Blir nog jättefin som tavla! Ha en härlig långhelg!
    Kram Victoria

    SvaraRadera
  3. Verkligen mysigt, jag hade samma känsla som du idag. Kram. P.S. Snygg lykta!

    SvaraRadera
  4. Javisst är lyktan snygg! Gillar att det är lite mer höjd på den, mot vad det brukar vara annars.
    Makens bild är verkligen så snygg ;)
    Annica: Förra sommaren semestrade vi på Bokenäset. ;) Vackert!!!
    Maria - Wikers liv

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...