måndag 22 augusti 2016

Rosor och ett uterum i blått.

Jag bara måste visa er...


Visa de galet vackra rosorna som står i vårt uterum. 
Det är enkla rosor från mataffären. Ni vet en sådan där bunt med tio rosor för några tior. 


Jag kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att de skulle bli SÅ fina! Att de skulle slå ut så stort i blom!?

Jag märkte nämligen, när jag packade upp dem, att stjälkarna var rätt tunna. Ganska så veka, faktiskt...

Men tydligen var de starka nog, att orka bära upp blommorna! 

De står så fint där på bordet i uterummet. I den fina vasen från Nittsjö keramik, som jag gillar väldigt mycket! Måste nog ta en tur till Nittsjö, även nästa sommar... ;) 


Är förresten så nöjd med "piffet" i uterummet. Nöjd med det blåa. Lite mörkare blått. Nöjd med både kuddarna som jag sytt (Jag har förresten köpt en tygbit till ett par nya kuddar också.och de underbara filtarna från Artwood. 


Så väldigt nöjd att jag tror att det får vara så här nu. 
Fram till jul i alla fall...? ;)


Maria



4 kommentarer:

  1. Men jisses! Det var ju som sagt oväntat att såna rosor kunde bli så fina!

    Haha, tror du verkligen det på riktigt att det kommer att vara så där till jul ;-) Det tro INTE jag <3 Hur fint det än är!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Å men vad mycket fint...
    Vilka maffiga och fina rosor... Kram

    SvaraRadera
  3. Alltså köpa blommor i matbutiken är som att spela på lotteri, ena gången storvinst nästa gång nitlott....lika spännande varje gång.... Så fint med det blåa i uterummet och en härlig känsla har du fått till. Tack söta du för dina ord hos mig, en boost jag precis behövde och blev så himla glad för. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Hallå där!
    Så så superfina och visst blir man chockad ibland över hur fina de kan vara..;)
    Superfint med det blå och det är ju en sån härlig känsla det där, när man känner sig sådär nöjd.
    Ni har verkligen jätte fint å det ser sådär inbjudande ut att man bara vill slå sig ner där med en mugg kaffe...;)
    Kram fina du!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...