fredag 26 augusti 2016

Fredagspausar i soffan med lite egentid

Man skulle kunna säga "Äntligen!" 


Äntligen har jag landat i soffan. Tar en liten paus, innan det är dags att svänga ihop ett gäng Lobster rolls... 


Om jag berättar hur det gått "i ett" idag, med morgonmotion, frukost, skjuts av dotter till skolan, veckohandling, lunch, hämtning av dotter, mellanmål, stallhäng... och sen säger jag "Äntligen har jag landat i soffan..." då känns det som att jag haft en stressig dag.

Men så är det inte! Visst det har varit fullt upp, men jag gillar att fredagshandla (och idag köpte jag ju hummer i fiskdisken, bara det är ju fredagsmys!) och i lagom utsträckning gillar jag att ha lite fullt upp ibland. Så gillar jag faktiskt att hänga i stallet. Ja, det är sant, jag gör det! Och om ni bara visste hur mycket tid jag spenderat med Minstingen de senaste två veckorna ;) Jag kallar det kvalitetstid, jag!

Men just nu sitter jag alltså i soffan med ett glas vitt och har lite egentid. Och så kollar jag på "Ernst". På Tv-play...


Sen blir det minsann ett spa-bad med champagne. 
Det är ju fredag!!! ;) 



Maria

9 kommentarer:

  1. Är en trogen läsare av din blogg - du ger mig idéer o inspiration!
    Nu har jag läst om dina lobsterrolls flera gånger och är såå nyfiken - hur gör du?
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din hälsning! Åh vad roligt att jag inspirerar dig! Vad glad jag blir att höra det!
      Jag tar och gör ett inlägg om hur man gör en Lobster roll, under veckan! ;) =)
      Kram/Maria

      Radera
  2. Jag har också landat i soffan nu efter en dag med fix. Men jag tycker det är kul att hålla på så jag gnäller inte.
    Tjejkväll är det också då mannen är på vift.

    Pay and jump har M testat förut. Men hon är ingen tävlingsmänniska så när hon skaffar häst blir det nog ingen tävling för henne heller.
    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Hade vart ännu bättre med spa-bad, champagne OCH Ernst i badet lol :) Hoppas du haft en skön sommar.

    Ha en kanonhelg i värmen:)

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt att få hänga med sina barn på deras aktiviteter,
    älskar det !!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Ljuvligt! Och jag hoppas att resten av din helg är vilsam och skön!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Underbart! Vad fint du har det i soffan. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Härligt... Verkar mysigt!!! Vad fina kuddar du har i soffan. Kram

    SvaraRadera
  8. Låter som en härlig helg och gudars så gott med hummer. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...